וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנהיימר: לא נראה שבתקופה הקרובה קריסטל תצליח להנפיק את החברה הבת Mainsoft

3.3.2001 / 18:53

בבית ההשקעות העריכו בנובמבר כי קריסטל תצליח להנפיק את Mainsoft במהלך 2001, או למכור אותה; מורידים ההמלצה מ"קנייה" ל"החזק"

גתית פנקס
ltpgt
"2000 היתה שנה לא קלה עבור חברת קריסטל (סימול CRYS)" - כך מגדירים האנליסטים רונן שוורצמן ואביבית מנה-קליל מבית ההשקעות אופנהיימר את השנה שעברה על קריסטל, המתמחה בפתרונות שונים לעסקים, כולל הסבות אוטומטיות.
lt/pgt

ltpgt
"היתה זו שנת מעבר בחברה, שכן בעבר הכנסותיה התבססו כמעט כולן על הסבות לבאג 2000, והיא היתה צריכה להמציא את עצמה מחדש השנה", אומרים האנליסטים. הדבר בא לידי ביטוי, כמובן, בעלייה בהוצאות המחקר והפיתוח וכן עלייה בהוצאות ההנהלה והכלליות, מה שהוביל לכך שרווחיות החברה ירדה והסתכמה ב-30 סנט בלבד למניה בשנת 2000, לעומת 79 סנט למניה בשנה הקודמת.
lt/pgt

ltpgt
לדברי האנליסטים, קריסטל הצליחה לסיים את שנת 2000 עם מכירות של 49.2 מיליון דולר - צמיחה של 10% משנת 1999 - בעיקר הודות ל-Mainsoft, החברה הבת שלה. ברבעון הרביעי של השנה הרחיבה קריסטל את החזקתה בחברה, שהיתה עד אז 52%, ולאחר שיצאה בהצעת רכש לשאר בעלי המניות, הצליחה להגדיל את חלקה ל-61%.
lt/pgt

ltpgt
בנובמבר העריכו האנליסטים כי ב-2001 צפויה "פעילות הונית כלשהי" ב-Mainsoft, המתמחה בהסבות נתונים בין פלטפורמות. "על הפרק עומדות מספר אפשרויות, ובהן הנפקת החברה, מיזוגה לתוך קריסטל או מכירה", אמרו בזמנו האנליסטים. ואולם היום נושבות מכיוון אופנהיימר רוחות אחרות. "בתנאי השוק הנוכחיים, אנו מעריכים כי סיכוייה של קריסטל להנפיק או למכור את Mainsoft נמוכים", הם אומרים.
ltbrgt
lt/bgtהורדת המלצה מ"קנייה" ל"החזק"ltbgt
האסטרטגיה העסקית של קריסטל השתנתה בתקופה האחרונה, והיא הופכת מחברה המוכרת פתרונות לכזו המוכרת כלים שעליהם הרווחיות הגולמית גבוהה יותר. נראה, כי באופנהיימר מעריכים כי מודל עסקי זה הוא חיובי עבור החברה, ומאפשר לה להיות קבלנית משנה, המבצעת כ-15%-10% מפרויקט ממוצע.
lt/pgt

ltpgt
לאור הקשיים בפניהם עומדת החברה, מעריכים באופנהיימר כי קריסטל תרשום השנה הכנסות של 60 מיליון דולר - צמיחה של 20% משנת 2000. Mainsoft צפויה לתרום 25 מיליון דולר מתוך סכום זה, ואלמלא היתה קריסטל מבצעת את הרכישה בשנת 1999, "היתה רושמת החברה ירידה בהכנסותיה בסיכום שנתי", אומרים האנליסטים. הם מורידים את תחזית הרווח לשנה מ-48 סנט למניה ל-43 סנט למניה, ומאמינים כי שיעור הרווח התפעולי של החברה (בניכוי הפחתות) ירשום עלייה של 50%.
lt/pgt

ltpgt
האנליסטים מורידים את ההמלצה למניה מ"קנייה" ל"החזק", ואת מחיר היעד הם מורידים מ-10 דולר ל-8.6 דולר לשנה הקרובה, בהתבסס על מכפיל רווח של 20 ביחס לרווחים הצפויים לשנת 2001. מחיר היעד גבוה ב-8.3% בלבד ממחירה של המניה היום.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד
lt/pgt

ltpgt
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully