וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרות לתושבים בעקבות הזיהום החריג במפרץ חיפה

15.9.2003 / 13:32

עשן כבד כיסה הבוקר את המפרץ. מהמשרד לאיכות הסביבה הזהירו חולים, זקנים וילדים משהייה בחוץ. אחד המפעלים: זה נגרם בגלל הפסקת חשמל. חברת חשמל: המפעלים אשמים

מהמשרד לאיכות הסביבה פרסמו בשעות הצהריים אזהרה לתושבים באזורים הסמוכים למפעלי מפרץ חיפה, זאת בעקבות העשן השחור שנפלט הבוקר מאחד המפעלים. בקול ישראל דווח כי חולי מחלות לב וריאה, קשישים, נשים בהריון וילדים מתבקשים להימנע משהייה ממושכת מחוץ לבית בשל הזיהום החריג. לשאר האוכלוסיה מומלץ להימנע מפעילות גופנית ממושכת. האזהרה רלוונטית ליישובים קרית טבעון, כפר חסידים, רכסים, נופית וקיבוץ שער העמקים.

הסיבה הרשמית לענן העשן שאפף את האזור היא הפסקת חשמל של ארבע שניות בלבד שפקדה את המפעל "כרמל אוליפינים". לטענת המפעל, בשל הפסקת החשמל הופסק גם ייצור הקיטור בדוודים וכשאין קיטור נוצר עשן שחור. במפעל אמרו כי לא זוכרים הפסקת חשמל במפעלים מזה שנים. בבתי הזיקוק הסבירו את פליטת הגז מהארובות כ"צעד בטיחותי".

בחברת החשמל דיווחו כי מדובר בהפסקת חשמל זניחה והיא לא מה שגרם להפסקת הייצור במפעלים. לדברי החברה, עובד בבתי הזיקוק שהתקרב יתר על המידה לקו מתח גרם להפסקת הזרם.

ראש מועצת קרית טבעון, שמואל אבוהב, קורא למשרד לאיכות הסביבה להתלונן במשטרה נגד האחראים לזיהום. עמותת "אדם טבע ודין" אמרה בעקבות הזיהום כי
"שוב הוכח שהמפעלים במפרץ לא הפנימו את זכותו של הציבור לנשום אוויר נקי". עוד נמסר, כי "אירוע כמו זה, שהתרחש במפרץ חיפה, היה צריך לזכות לטיפול מונע. הציבור אינו צריך לשלם בבריאותו על מחדלים במפעלי המפרץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully