וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור 2: שיא נשבר והאלופים הפסידו בבית

רחביה ברמן

15.9.2003 / 11:32

ג'מאל לואיס הבטיח שישבור את שיא היארדים בריצה למשחק – וקיים, עם 295 יארד מול קליבלנד. קרוליינה חסמה לטאמפה ביי שלוש בעיטות וניצחה אותה 9:12 בהארכה

במחזור שתוצאותיו היו טיפה יותר צפויות מאלה של קודמו, בכל זאת קיבלנו שני משחקים שהסתיימו רק לאחר הארכה וגם משהו שבשום פנים לא ניתן היה להמר עליו: שיא ליגה חדש.

ג'מאל לואיס, הרץ האחורי של הבולטימור רייבנס, דווקא הבטיח ערב המחזור שישבור את שיא היארדים על הקרקע למשחק בודד, שעמד על 278 יארד והוחזק בידי קורי דילון מסינסינטי. אבל האמת? זה נשמע כמו התרברבות סתמית, בליגה שחיה על טראש טוק. איש לא כלא את נשימתו.

אלא שלואיס קיים ובגדול, כשהוא טוחן את ההגנה של החומים ורושם 295 יארד מדהימים ב-30 נשיאות בלבד (ממוצע של כמעט 10 יארד לריצה). לואיס הוסיף גם שני ביקורים מעבר לקו השער, ובולטימור (לשעבר הקליבלנד בראונס) גברו על הבראונס החדשים 13:33. הגנת העורבים הוסיפה שלוש הפלות קווטרבק, שתי חטיפות ואיבוד כדור כפוי אחד.

לואיס היה יכול לרשום עוד טאצ'דאון, ומאזן הזוי של 355 יארד, אילולי עבירת החזקה של חבור לקבוצה מרקוס רובינסון, שמחקה לו ריצה של 60 יארד, והותירה אותו "רק" עם ריצה אחת ל-82 יארד ושש נקודות, ועוד טיול מעבר לקו בסיומה של ריצה ל-63 יארד. אבל לואיס הסתפק בהופעתו המדהימה ואמר "ביום כזה, אני לא יכול להצטער על שום דבר. זה היה יפהפה".

לואיס השמיע את ההבטחה בשיחת טלפון עם אנדרה דייויס מקליבלנד. לואיס קיטר באוזני חברו על כך שקיבל רק 15 נישאות בהפסד 15:34 מול פיטסבורג לפני שבוע. דייויס אמר שהוא רוצה שלואיס יקבל 30 נשיאות מול קבוצתו. לואיס אמר בתשובה שאם יתנו לו 30 נשיאות, הוא יקבע שיא קריירה. מאוחר יותר במהלך השבוע, הוא הבטיח לשבור את השיא.

"זו ההרגשה הכי מגעילה שהייתה לי בחיים", אמר הסייפטי של קליבלנד, ארל ליטל. "הוא אמר מה שאמר, ואז עשה את זה. זה רשום בספרי ההיסטוריה עכשיו". עוד שני דברים שרשומים בדברי הימים של ההפוטבול הם 343 יארד סך הכל לזכות בולטימור על הקרקע – שיא מועדון לעורבים, ושיא מועדון שלילי לחומים.

מיאמי מתאוששים, הצ'יפס לא עוצרים

במשחק המוקדם ששודר אמש בערוץ המזה"ת, התאוששו המיאמי דולפינס מן ההפסד הביתי המביך ליוסטון בשבוע שעבר, כשניצחו את הניו יורק ג'טס 10:21. ריקי וויליאמס רץ 34 פעם ורשם 125 יארד וטאצ'דאון לזכות מיאמי. הקווטרבק ג'יי פידלר היה יעיל עם 14.19 מסירות מוצלחות ל-190 יארד וט"ד, ועוד 35 יארד וט"ד בריצה. בניו יורק הצטיינו הקווטרבק ויני טסטוורדה (29/45, 373 יארד, ט"ד וחטיפה) והתופס סנטנה מוס, עם שיא קריירה של 142 יארד בחמש תפיסות וט"ד אחד. קרטיס מרטין מניו יורק היה חלש עם 32 יארד בעשר נשיאות.

קנזס סיטי המשיכה לגבות את יומרותיה כשכתשה את פיטסבורג 20:41. המשחק החל רע מאד עבור קיי.סי, שפתחה בצורה מבולבלת ופיגרה 0:10 כעבור פחות משש דקות משחק. אבל אז, אחרי שער השדה של ג'ף ריד שהעלה את הסטילרס ליתרון 10, בעטה פיטסבורג עד לקו השער של הצ'יפס, וראתה את דאנטה הול מחזיר את הבעיטה 100 יארד לטאצ'דאון.

המהלך המרהיב כמעט בוטל עקב טעות של אחד השופטים, אבל הכל הסתדר והצ'יפס חזרו למשחק. פיטסבורג עוד עלתה ליתרון 7:17, אבל אז נכנס לפעולה שחקן ההתקפה של אשתקד, פריסט הולמס. הולמס סיים עם 122 יארד ושלושה טאצ'דאונים ב-26 נשיאות, וכשהוא שם את החותמת ברבע הרביעי זה כבר נראה קל.

"חזרנו ממצב קשה מול קבוצת פוטבול טובה", אמר מאמן הצ'יפס דיק ורמיל. "אף משחק בודד לא יעלה אותנו לראש הפירמידה, אבל אני חושב שהיום עשינו קפיצה גדולה".

סט. לואיס שורדת את הניינרס

מנויי הלוויין זכו השבוע לחוויה מתקנת. כזכור, לקוחות יס נדפקו קשות בשבוע שעבר, כשפוקס ספורטס העדיפה משחק קריקט זניח (שבכלל הופסק באמצע ועבר לדיון באולפן) על פני משחק ממחזור הפתיחה של ה-NFL, ששידורו בארץ החל חצי שעה לאחר בעיטת הפתיחה. אז הפעם כנראה שלא היה משחק קריקט, ולכן יכולנו לראות משחק שלם ומשובח, שהסתיים בניצחון של הסט. לואיס ראמס על הסן פרנסיסקו פורטי ניינרס, 24:27 בהארכה.

מארק בולג'ר, שפתח במקום קורט וורנר בעמדת הקווטרבק, דייק ב-25/36 ל-236 יארד ושני ט"ד, בלי חטיפה אבל עם שני איבודי כדור. בולג'ר התקשה מאד במחצית הראשונה, אלב חזר בשנייה עם 13/15 מסירות מדויקות. מרשל פולק רשם 90 יארדים כוללים וט"ד אחד, וטורי הולט רשם שש תפיסות ל-64 יארד וט"ד אחד. בצד השני רשם ג'ף גארסיה (שנעדר במשך חלק מהרבע השני בשל זעזוע מוח קל) 19/35 ל-222 יארד, שני ט"ד וחטיפה אחת. גאריסון הרסט היה מעולה בשורות הניינרס עם 89 יארד ב-11 נשיאות, ואילו טרל אואנס, שנעדר חלק מהמשחק לאחר שנפגע בכתפו וגם ספג זעזוע מוח קל, רשם חמש תפיסות ל-42 יארד וט"ד אחד.

הגורם שהכריע את המשחק היה פיזור הדעת וחוסר המקצועיות של שחקני סן פרנסיסקו. הניינרס ביצעו 13 עבירות שעלו להם ב-121 יארד ובארבעה דאונים ראשונים שהוגשו לראמס במתנה.

בשניות האחרונות של המשחק, בשוויון 24:24 לאחר ט"ד של טרל אואנס, הצליחו הניינרס להשתלט שוב על הכדור באמצעות "בעיטת אונסייד", ואז הגיעה הטעות הגדולה מכולן: הטייט-אנד סדריק ווילסון תפס כדור בסביבות קו ה-25 של הראמס, ואילו היה יורד לקרקע, אפשר היה לקחת פסק זמן ולבעוט שער שדה מנצח. אבל ווילסון החל לרוץ כמו טמבל לרוחב המגרש, הזמן החוקי נגמר והקבוצות ניגשו להארכה.

הראמס זכו בהטלת המטבע וכעבור ארבעה מהלכים ו-42 יארד בעטו שער שדה מנצח ותיקנו את מאזנם ל-1:1. "זה משהו שאתה מקווה שיטופל ברמת ההגיון הפשוט", אמר גארסיה בנימה דיפלומטית על הפאשלה של עמיתו. "ברור שכולם ידעו בדיוק מה המצב".

באפאלו, סיאטל ואינדי ממשיכות להיראות טוב

ג'קסונוויל ג'אגוארס – באפאלו בילס 38:17

עוד קבוצה שהמשיכה להיראות טוב כמובטח היא באפאלו, ששוב העבידה את מפעילי לוח התוצאות שעות נוספות. הקווטרבק דרו בלדסו היה יעיל ביותר עם 19/25 ל-314 יארד ושני ט"ד. הרץ האחורי טראוויס הנרי היה עוד יותר יעיל, עם 26 יארד בלבד ב-21 ריצות, אבל שלוש מהן לקחו אותו מעבר לקו לשש נקודות כל אחת. התופס אריק מולדס היה מעולה עם שבע תפיסות ל-133 יארד וטאצ'דאון. ההגנה המשופצרת של הביזונים הפילה את מארק ברונל שלוש פעמים. זוהי הפעם הראשונה מאז 1995 – העונה הראשונה של ג'קסונוויל בליגה – שהיגוארים פותחים במאזן של 2:0. "אנחנו נמשיך להילחם, ולא מעניין אותי מה אומר המאזן", הגיב הרכש ההגנתי של ג'קסונוויל, יו דאגלס.

אינדיאנפוליס קולטס – טנסי טייטאנס 7:33

לסייחים יש שתי בשורות: האחת היא שהרץ האחורי אדג'רין ג'יימס (30 נשיאות, 120 יארד, ט"ד אחד) חזר לעצמו באופן רשמי. השנייה היא שההגנה שלהם, בניצוחו של המאמן טוני דאנג'י, אכן מתחילה להיראות כמו משהו שמקומו יכירנו בפלייאוף. ההגנה רשמה חמש הפלות, חטיפה אחת ושני איבודים כפויים, וחיפתה בכך על יום שקט של הקווטרבק פייטון מאנינג (14/21, 173 יארד, ט"ד) ושל התופס מרווין האריסון (שלוש תפיסות, 59 יארד, ט"ד). סטיב מקנייר, קווטרבק טנסי, פרק את הקמיצה בידו הזורקת אבל חזר למשחק לאחר היעדרות קלה.

סיאטל סיהוקס – אירזונה קארדינלס 0:38

סיאטל היא עוד קבוצה שממשיכה להצדיק את ההייפ – בינתיים, על כל פנים. ציפורי הים מחצו את אריזונה העלובה, שאיבדה את הכדור בארבע ההתקפות הראשונות שלה במשחק. סיאטל עשתה זאת בלי התופס קורן רובינסון, שהושעה מהמשחק בשל עבירה על אחד מכללי הקבוצה. בהיעדרו, הגיע זמנו של דארל ג'קסון לפרוח, והתופס הוותיק סיים עם שלוש תפיסות ל-133 יארד ושני טיולים מעבר לקו. הקווטרבק מאט האסלבק סיים עם 8/19 ל-175 יארד, שני ט"ד בלי חטיפה, וגם רץ לט"ד. הרץ שון אלכסנדר נתן רק 51 יארד ב-13 ניסיונות, אבל הוסיף טאצ'דאון אחד. קווטרבק אריזונה ג'ף בלייק נפצע בעקבו ועזב את המשחק במחצית הראשונה.

תוצאות נוספות

אטלנטה פלקונס – וושינגטון רדסקינס 33:31

וושינגטון ממשיכה להפיק את המירב מרכישות הקיץ שלה, ובעיקר מלאברייניוס קולס. אדומי העורף רשמו ניצחון שני רצוף, בסיוע כמה הופעות מרשימות: הקווטרבק פטריק ראמזי דייק ב-25/39 ל-356 יארד ושני ט"ד בלי חטיפה. קולס התפוצץ עם 11 תפיסות ל-180 יארד וט"ד אחד, וטרונג קנידייט רץ 15 פעם ל-89 יארד. גם רוד גארדנר תפס תשע מסירות ל-118 יארד.

גם ההגנה של וושינגטון נתנה הצגה, עם שלוש הפלות קווטרבק (אחת מהן לסייפטי) ושתי חטיפות. מגן הפינה צ'אמפ ביילי החזיק את פירלס פרייס – הרכש המדובר של אטלנטה – על 28 יארד בשתי תפיסות.

גרין ביי פאקרס – דטרויט ליונס 6:31

אחרי שהפאקרס הסידו בבית במחזור הראשון, ודטרויט הרשימה בניצחון רב נקודות (ולו גם על אריזונה), היו מי שחשבו שהכל יכול לקרות. אבל גרין ביי דאגה להחזיר את כולם לקרקע והזכירה שב-NFL בכל זאת הכישרון מדבר. הכישרון העיקרי במקרה זה הוא אהמן גרין, שרץ 23 פעמים ל-160 יארד וטאצ'דאון יפהפה של 65 יארד. ברט פארב היה בינוני, עם 15/28 ל-132 יארד, שני ט"ד וחטיפה. ג'ואי הארינגטון מדטרויט דייק ב-26/55 ל-241 יארד, בלי ט"ד ועם שלוש חטיפות.

סן דייגו צ'ארג'רס - דנבר ברונקוס 37:13

סוסי הפרא רשמו ניצחון חוץ שני ברציפות, הפעם על יריבה לבית, אבל ייתכן שהמחיר יהיה גבוה מדי. הברונקוס איבדו את הקווטרבק ג'ייק פלאמר, שספג פריקה קלה של כתפו ברבע השני, ואת קלינטון פורטיס, שנחבל בחזהו במהלך האחרון של המחצית הראשונה. פלאמר שיקם את כבודו מהופעת הנל של המחזור הקודם כשדייק ב-9/13 ומסר לשלושה טאצ'דאונים לפני שנאלץ לעזוב, ופורטיס היה דומיננטי כהרגלו, עם 129 יארד ב-12 ריצות. גם בהיעדרם המשיכו הברונקוס לשלוט במשחק, והקווטרבק המחליף סטיב בורליין דייק אמנם רק ב-7/16, אבל צבר 98 יארד ולא מסר לידיים הלא נכונות.

מייק אנדרסון, שהחליף את פוקטיס, רשם 65 יארד ב-16 נשיאות וט"ד אחד. לאדייניאן טומלינסון מסן דייגו רשם 93 יארד ב-16 נשיאות, אבל הוחזק מחוץ לאנד זון. התופס דייויד בוסטון, שסובל מפציעה ברגלו, לא שיחק.

פילדלפיה איגלס – ניו אינגלנד פטריוטס 31:10

במשחק בין שתי קבוצות עם יומרות, ששמטו את משחק הפתיחה שלהן, ניצחה האורחת מניו אינגלנד בגדול. טום בריידי היה לא רע עם 30/44 ל-255 יארד ושלושה ט"ד, עשרה תופסים שונים קיבלו ממנו דואר אוויר, וההגנה העבירה שיעור בדומיננטיות, עם שבע הפלות קווטרבק, שתי חטיפות (אחת לט"ד) וארבע איבודי כדור כפויים.

דונובן מקנאב היה חלש מאד עם 18/46, בלי ט"ד אבל עם שתי חטיפות. הטאצ'דאון הבודד של הנשרים בא מידי דיוס סטיילי, בתחילת הרבע השני.

הפסד ראשון לאלופים

טאמפה ביי באקנירס – קרוליינה פנת'רס 12:9

ההתקפה של טאמפה עדיין שווה לכפרות, ומסתמנת בעיה חמורה בקבוצות המיודות, וכתוצאה משני אלה נרשמה התוצאה המפתיעה של המחזור. היות שמדובר ביריבות לבית, התוצאה הזו עשויה להיות משמעותית ביותר במורד הדרך. האלופים השוו את התוצאה עם ט"ד של קינן מק'קארדל, ממש בשנייה האחרונה. מרטין גרמטיקה ניגש לבעוט את הנקודה שאחרי, כפי שעשה כבר 129 פעם ללא החטאה. אבל הפעם, כפי שכבר קרה לו פעמיים במהלך המשחק, הבעיטה שלו נחסמה והשחקנים המשיכו להארכה.

קרוליינה פתחה ונאלצה להרחיק, ואז עשתה טאמפה ביי את אותו הדבר. כשקרוליינה קיבלה הזדמנות שנייה, היא ניצלה אותו עד תום. ג'ון קסיי בעט מ-47 יארד והעניק לפנתרים ניצחון יוקרתי וחשוב, שמעלה אותם למאזן 0:2. הרץ האחורי סטיבן דייויס הצטיין בקרוליינה עם 33 ריצות ל-142 יארד.

ניו אורלינס סיינטס - יוסטון טקסאנס 10:31
לאחר הפסד הקדושים במחזור הפתיחה, והניצחון והמפתיע מאד של יוטון במיאמי, היו רבים שהיססו להמר על המשחק הזה. אבל הסיינטס החזירו לפחות מראית עין של שפיות וסדר לליגה בניצחון קל. דיוס מק'אליסטר רשם 96 יארדים על הקרקע וגם טאצ'דאון. ג'ו הורן תרם 110 יארד בעשר תפיסות.

אוקלנד ריידרס – סינסינטי בנגאלס 20:23

הפינאליסטים מאשתקד ניצחו, אבל זה היה הרבה פחות קל מהמצופה. שער השדה המנצח הובקע רק תשע שניות לסיום. הקווטרבק ריץ' גאנון היה חלש (13/28 ל-103 יארד בלי ט"ד), והתופס המצטיין של אלופי ה-AFC היה ג'רי רייס עם 40 יארד בלבד. בסינסינטי הצטיינו הרץ וקרי דילון (84 יארד וט"ד ב-19 ריצות) התופס צ'אד ג'ונסון (שמונה תפיסות ל-133 יארד) והתופס פיטר ווריק (שמונה תפיסות, 109 יארד, ט"ד). הקווטרבק ג'ון קיטנה היה סביר (25/41 ל-303 יארד וט"ד), אבל שתיים ממסירותיו נחטפו ואחת הוחזרה לט"ד.

מינסוטה וייקינגס – שיקאגו ברס 13:24

אלה מכם שמשכו לילה לבן עד למשחק המאוחר ב-ESPN קיבלו פיצוי לא רע. מעטים מאד האמינו שלאחר שני מחזורים, מהם אחד בחוץ בגרין ביי, תתייצב מינסוטה בראש ה-NFC צפון. אבל זה המצב, ומי שאחראים למצב הזה הם ההגנה המשופרת ומשחק הריצה שגם אם נפגע מאובדנו של מייקל בנט, לא שיקאגו היא זו שתוכיח זאת. היה רגע אחד שבו שיקאגו התקרבה למרחק ארבע נקודות, אבל אז טחנה מינסוטה את השעון כמו קובצה רצינית, עם התקפה של 16 מהלכים ו-93 יארד שנמשכה 9:42 דקות ונחתמה בטאצ'דאון השני מדונטה קולפפר לטייט-אנד ג'ימי קליינסאסר.

מו וויליאמס רשם 108 יארד וט"ד ב-21 ריצות, הרוקי אונטריו סמית' הוסיף 47 בתשע נשיאות, וההגנה החזיקה את שיקאגו על 80 יארד בלבד דרך הקרקע ופחות מ-220 סה"כ. במחצית הוכנס התופס הגדול כריס קרטר ל"מעגל התהילה" של הוייקינגס, ומספרו (80) הוצא לגמלאות בידי המועדון. ב-12 שנותיו עם הוויקינגים היה קרטר שני רק לג'רי רייס הגדול בליגה, עם יותר מ-100 טאצ'דאונים ולמעלה מ-1,000 תפיסות.

לוח השידורים למחזור הבא

ב-METV ישודרו שני עימותים פנים-ביתיים ורוויי מתחים. במשחק המוקדם (ראשון, 20:00), נקבל את הניו יורק ג'טס מול הניו אינגלנד פטריוטס. לאחר מכן (ראשון, 23:15) נראה את הניו יורק ג'איינטס מארחים את הוושינגטון רדסקינס.

בפוקס ספורטס ישודר המשחק המעניין בין הניו אורלינס סיינטס לטנסי טייטאנס (ראשון, 20:00). ב-ESPN ישודרו המשחקים בין המיאמי דולפינס לבאפאלו בילס (שני, 03:30) והמפגש הקלאסי במאנדיי נייט בין הדנבר ברונוקס לאוקלנד ריידרס (שלישי, 04:00). הלילה ייחתם המחזור השני בעימות טעון האיבה בין הניו יורק ג'איינטס לדאלאס קאובויס (ESPN, שידור ישיר ב-04:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully