וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: השלמנו הנסיגה מאריתריאה

3.3.2001 / 18:53

הנסיגה בוצעה במסגרת הסכם השלום שנחתם בין המדינות; משקיפים של האו"ם צפויים לאמת את הנסיגה מחר; במהלך מלחמת הגבולות בת השנתיים נהרגו עשרות אלפי אנשים משני הצדדים


אתיופיה אומרת כי היא השלימה את הנסיגה כוחותיה מאריתריאה, במסגרת הסכם השלום שנחתם בין השתיים וסיים את מלחמת הגבולות ששררה ביניהן במשך שנתיים. אתיופיה הודיעה אתמול למשלחת של האו"ם כי השלימה את הנסיגה וכי אפילו החיילים שנשארו בדרום אריתריאה עזבו את המקום.

משקיפים של האו"ם צפויים לאמת את הנסיגה מחר. יותר מאלף חיילים אתיופים, יחד עם טנקים וארטילריה רבה נצפו נעים לעבר גבולות המדינה השבוע. הנסיגה האתיופית באה לאחר נסיגה דומה של החיילים מאריתריאה. הפריסה החדשה של כוחות הצבא בשני הצדדים היא נקודת מפתח בהסכם השלום, שנחתם ב-12 בדצמבר שנה שעברה.

בעקבות השלמת הנסיגה חיילי האו"ם יוכלו לקבל את השליטה על אזור החיץ בין שתי המדינות. על פי הסכם השלום בין המדינות אתיופיה צריכה להחזיר את כוחותיה למצב בו היו לפני המלחמה שהחלה בשנת 1998, בזמן שאריתריאה צריכה להסיג את כוחותיה 25 קילומטרים מגבולות אתיופיה. משמעות הדבר היא שרוב אזור החיץ נותר בשטחה של אריתריאה.

סכסוך הגבולות בין המדינות החל בעקבות קבלת עצמאותה של אריתריאה מאתיופיה בשנת 1993. במהלך המלחמה נהרגו כמאה אלף אנשים משתי המדינות. באו"ם הוגשה בקשה עבור אריאתירה. בבקשה לקבלת סיוע מסיבי של מזון בחודשים בקרובים וזאת כדי להקל על המצוקה הגוברת במדינה שנגרמה כתוצאה ממלחמת הגבולות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully