וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות תקליטים שרות דואט לנאפסטר

3.3.2001 / 18:53

'ויוונדי' ו'סוני מיוזיק' הכריזו על שירות מוסיקה מקוונת, הנקרא דואט, האמור להתחרות בנאפסטר

חברות התקליטים 'ויוונדי' (Vivendi) ו'סוני מיוזיק' יקימו אתר למוסיקה מקוונת. מנכ"ל 'ויוונדי', ז'ן מרי מסייה (Messier), אישר את הדברים בסוף השבוע שעבר. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

תוכניות לגבי השירות החדש, דואט שמו, הוכרזו לראשונה ביוני 2000, על ידי יוניברסל מיוזיק וסוני. "אנחנו מקווים לקבל רשיון לשימוש ב-50 אחוז מהמוסיקה בעולם", אמר מסייה. השירות אמור להתחרות בנאפסטר, אולם כל עוד נאפסטר לא נסגרה, אין סיבה נראית לעין שמשתמשים יעברו ל"דואט", שגובה כסף עבור כל השמעה. אם תיסגר נאפסטר, הרי שאין כאן בדיוק תחרות.

ההודעה באה יום אחד אחרי הצעת הפשרה של נאפסטר, לפיה תשלם החברה מיליארד דולר לחברות התקליטים במשך חמש שנים תמורת הסרת התביעה. כאמור, הצעה זו נדחתה על ידי הפדרציה האמריקאית לתקליטים (IFPI) ואיגוד תעשיית התקליטים האמריקאי RIAA)). "פעמים רבות חשבנו, שברית עם נאפסטר היא האפשרות היחידה, אבל אני לא מאמין שזה צודק לתת יתרון לפיראטים", אמר מסייה.

לאחר שבית המשפט לערעורים קבע, כי נאפסטר אשמה בסיוע ובהפרה עקיפה של זכויות יוצרים, הוא החזיר את צו המניעה לסגירת נאפסטר לידי בית המשפט המחוזי. נאפסטר עשויה להיסגר, ברגע שהמחוזי יבצע את השינויים הנדרשים בצו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully