וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד שרון לא יחויב למסור המסמכים

14.9.2003 / 13:34

השופטים: דחיית ערעור שרון היתה פוגעת בזכות חשודים להגן על עצמם. מתחו עליו ביקורת: בשל מעמדו המיוחד, אנו כלי בידיו להתחמק ממתן מידע. הפרקליטות: נערער

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום את ערעורו של גלעד שרון על החלטת בית משפט השלום, לחייבו להעביר למשטרה את המסמכים הקשורים לפרשת סיריל קרן. בקול ישראל דווח כי הפרקליטות הודיעה שבכוונתה לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

בהחלטתם קבע הרכב השופטים, בראשות השופט שלי טימן, כי אם היה דוחה את הערעור, היה נפתח פתח למקרים רבים נוספים של בקשות משטרה להוצאת צווים "שיחייבו אלפי חשודים להמציא למשטרה את הראיות שיש בהן כדי להפלילם", ובכך היתה נפגעת זכותם להגן על עצמם.

למרות קבלת הערעור, מתחו השופטים ביקורת על גלעד שרון. "לא נסתיר את העובדה שאנו נותנים החלטתנו בהרגשה כבדה, ומעיקה עלינו המחשבה כי אנו נאלצים לשמש כלי בידי המערער שלפנינו בשל מעמדו המיוחד, להתחמק ממתן מידע שייתכן והמשטרה היתה שמה עליו את ידה אילו היה מדובר באחד מיתר החשודים הבאים לפנינו מדי יום... כך הוא אילץ אותנו לדון בבעיה משפטית שלא היה צורך לעשות בה שימוש עד כה. הרגשה זו אינה יכולה לקבל ביטוי משפטי, משום שבית משפט במדינה דמוקרטית חייב לתת צד משפטי שווה לכל אדם ואדם באשר הוא אדם, על פי הדין התקף והמחייב, ולא על פי נטיית הלב או תחושת הציבור הרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully