וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה המלצות ועדת אור

14.9.2003 / 13:00

השרים קיבלו ההמלצות כפי שהן, כולל המסקנות האישיות. ועדת שרים תגיש תוך חודשיים חוות דעת בנוגע ליישום הדו"ח. עדאללה: ניסיון התחמקות של הממשלה

הממשלה אישרה הבוקר את המלצות ועדת אור לבדיקת מהומות אוקטובר 2000 במגזר הערבי. אישור הדו"ח כולל גם את ההמלצות האישיות. בקול ישראל דווח כי בעד אישור ההמלצות הצביעו 11 שרים, ונגדה הצביעו שישה שרים: זבולון אורלב ואפי איתם (מפדל), עוזי לנדאו, דני נוה וישראל כץ (הליכוד) ובני אילון (האיחוד הלאומי).

קודם לישיבה התכוונה הממשלה למנות ועדת שרים שתבחן את המלצות ועדת אור. אולם בתחילת הדיון אמר שר המשפטים, יוסף לפיד, כי יש לקבל את המלצות כפי שהן וכלשונן, מאחר שמדובר בוועדת חקירה ממלכתית. השרים קיבלו את עמדתו, והינחו את ועדת השרים לבחון את הדרכים ליישום הדו"ח והמלצותיו.

הוועדה תגיש חוות דעת תוך 60 יום. בראש הוועדה יעמוד שר המשפטים לפיד, ויהיו חברים בה השרים ציפי לבני, צחי הנגבי וגדעון עזרא (הליכוד), אברהם פורז (שינוי), איתם ואילון. בנוסף, יוזמנו באופן קבוע לדיוני ועדת השרים גם היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ונציג המועצה לביטחון לאומי.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה, אריאל שרון, כי "השוויון לאזרחים הערבים מגיע בזכות ולא בחסד, אך אנחנו עדיין רחוקים. קידום האוכלוסייה הערבית במדינה הוא מטרה מרכזית, אך צריך לעשות הרבה לפני שנגיע לשוויון אמיתי".

שרון הוסיף כי רוב הציבור הערבי שומר חוק וסדר, וזכותו להפגין במסגרת החוק. ואולם, לטענת ראש הממשלה, "יש מיעוט קיצוני, רעשני, מסית ומדיח. מקצת האנשים האלה מוחזקים היום במעצר, בחשד לשיתוף פעולה עם הגרועים שבאויבי המדינה". הוא הוסיף כי לא תהיה חזרה למצב של התפרעויות, מהומות והתקוממות אלימה מאורגנת. "יפו לא תהיה מנותקת מתל אביב, נחל עירון לא ייחסם, הגליל לא ינותק מהמרכז, אוטובוסים לא יירגמו בנגב והחוק ייאכף", אמר.

שרון גם גיבה את שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול, "הנושאים בעול הביטחון השוטף ועושים עבודת קודש בהגנה על אזרחי ישראל. הם ראויים להערכה ולתודה". לדבריו, המשטרה תדע להפיק לקחים ולתקן ליקויים.

"הארץ" דיווח כי מחרתיים ייוועד שרון, בנפרד, עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ועם חברי ועד הרשויות המקומיות הערביות.

"הם מנסים למשוך זמן"

מנכ"ל ארגון עדאללה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי, חסן ג'אבארין, אמר היום כי החלטת הממשלה להקים ועדת שרים שתבחן את המלצות ועדת אור היא ניסיון להתחמק מהמלצות ועדת החקירה. לדבריו, "ברור שבגלל הביקורת הבינלאומית והמשפטית, הממשלה לא יכולה לומר שהיא דוחה את ההמלצות, והדרך היא להקים ועדה. לאחר כמה חודשים חברי הוועדה יבואו לממשלה ויאמרו שלא הגיעו להסכמה בינם לבין עצמם... הם מנסים למשוך זמן במשחק הפוליטי. כל עניין שצריכים לסגור אותו - מקימים בשבילו ועדה".

ג'אבארין ציין, כי הרכב הוועדה, הכולל בין היתר את השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, ושרי הימין, אפי איתם ובני אלון, מעיד על כיוון חוות הדעת שהיא צפויה להגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully