וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת נפאל מכריזה: מבצע לניקיון האברסט

3.3.2001 / 18:53

ארגון מטפסי ההרים במדינה הודיע כי ישלם לבני שבט השרפה, החיים למרגלות ההר, עבור כל ק"ג של אשפה שיורד מההר; המטפסים מתארים את נקודת היציאה לפסגת ההר כמקום המלוכלך ביותר


ארגון מטפסי הרים הנפאלי הודיע היום כי יעודד את אנשי שבט השרפה, בני העם הטיבטי החיים למרגלות האברסט, לטפס על ההר ולאסוף את האשפה שנזרקה שם. הארגון גם הבטיח לשלם עבור האשפה שתורד מההר הגבוה בעולם.

בארגון לא יודעים להעריך את כמות הזבל שנמצאת במחנות הלינה של המטפסים, אולם אלה טוענים כי טונות של אשפה נזרקות על ידי המטפסים בכל שנה. מחנה קול הדרומי שנמצא 7,900 מטר מהקרקע, נקודה ממנה יצאו רוב המטפסים לעבר פסגת ההר, מתוארת כמקום המלוכלך ביותר בהר.

בכיר בארגון מטפסי ההרים הנפאלי אמר כי בני שבט השרפה המטפסים יתבקשו להוריד מההר מיכלי חמצן ריקים, מיכלי פלסטיק, סולמות ומקלות טיפוס ישנים שהושלכו על ההר במהלך השנים. "אנו שוקלים לשלם עד ל-13.5 דולר עבור כל קילו של אשפה שיורד לתחנת החניה הראשונית של המטפסים", אמר הבכיר.

לדבריו צפויים להיאסף עד ל-4,00 קילוגרמים של זבל. לפני חמש שנים נאספו מהאברסט כ-2,200 קילוגרמים של אשפה.

הממשלה הנפאלית התירה לשבע משלחות לפחות לטפס על האברסט במהלך עונת הטיפוס שתחל החודש מרץ. כל משלחת מלווה בלפחות 12 מדריכים משבט השרפה שסוחבים את האספקה ומספקים תמיכה למטפסים הזרים.

יותר מ-900 אנשים כבר טיפסו על האברסט, שמתנשא לגובה של 8,850 מטרים, מאז נמדד לראשונה בשנת 1953 על ידי סר אדמונד הילרי מניו זילנד והמטפס טנזינג נורגאי בן שבט השרפה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully