וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשמיר: למעלה מ-20 הרוגים ביממה של קרבות

14.9.2003 / 10:39

מורדים איסלאמיים ערכו מספר התקפות במהלך היום. פוצצו כביש מהיר המחבר את החבל עם הודו. חילופי אש בין צבאות הודו ופקיסטן

למעלה מ-20 בני אדם נהרגו ביממה האחרונה בהתקפות שערכו מורדים איסלאמיים בחבל קשמיר ההודי. המשטרה המקומית דיווחה כי בכיר הודי נהרג באחת מהתקפות הטרור. כן נמסר כי למעלה מ-40 בני אדם נפצעו. במהלך היום ירו צבאות הודו ופקיסטן אש ארטילרית משני עברי הגבול החוצה את קשמיר. לא היו נפגעים בחילופי האש.

המשטרה סיפרה כי המורדים האיסלאמיים ערכו במהלך היום מספר התקפות על אזרחים הודיים. באחת ההתקפות ירו המורדים למוות בקוקה פררי, חבר פרלמנט לשעבר. פררי היה מנהיג קבוצה איסלאמית קיצונית שביצעה פיגועים בקשמיר עד 1994, לאחר מכן חצה את הגבול וסייע לממשלת הודו במלחמתה במורדים בקשמיר. ארבעה בני אדם נוספים נהרגו ולמעלה מ-20 נפצעו בהתקפה על פררי.

בהתקפה אחרת נהרגו שלושה אזרחים ו-11 נפצעו, כאשר מטען חבלה שהונח על ידי המורדים התפוצץ בכביש מהיר המחבר את החבל עם הודו. סוכנות הידיעות איי.פי דיווח כי במהלך היום נהרגו ארבעה חיילים הודים לאחר שקבוצת מורדים חדרה לבסיס צבאי בחבל. צבא הודו מסר כי באירוע נהרגו גם מספר מורדים.

הודו האשימה את פקיסטן בחימוש המורדים האיסלאמיים ושליחתם לפגוע במטרות הודיות מעבר לגבול. איסלאמבד הכחישה את הטענות בתוקף. המאבק בקשמיר נסוב על שליטת הודו בחבל, שרוב תושביו מוסלמים. במהלך 13 שנות הלחימה באזור קיפחו למעלה מ-35 אלף בני אדם את חייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully