וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: השוויון מגיע לערבים בזכות ולא בחסד

14.9.2003 / 10:24

הממשלה דנה הבוקר בדו"ח ועדת אור; ראש הממשלה: המשטרה תדע להפיק לקחים. יציע להקים ועדת שרים שתדון בהמלצות

הממשלה דנה הבוקר בדו"ח ועדת אור לבדיקת מהומות אוקטובר 2000 במגזר הערבי. בקול ישראל דווח כי בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה, אריאל שרון, כי "השוויון לאזרחים הערבים מגיע בזכות ולא בחסד, אך אנחנו עדיין רחוקים. קידום האוכלוסיה הערבית במדינה הוא מטרה מרכזית, אך צריך לעשות הרבה לפני שנגיע לשוויון אמיתי".

שרון הוסיף כי רוב הציבור הערבי שומר חוק וסדר, וזכותו להפגין במסגרת החוק. ואולם, לטענת ראש הממשלה, "יש מיעוט קיצוני, רעשני, מסית ומדיח. מקצת האנשים האלה מוחזקים היום במעצר, בחשד לשיתוף פעולה עם הגרועים שבאויבי המדינה". הוא הוסיף כי לא תהיה חזרה למצב של התפרעויות, מהומות והתקוממות אלימה מאורגנת. "יפו לא תהיה מנותקת מתל אביב, נחל עירון לא ייחסם, הגליל לא ינותק מהמרכז, אוטובוסים לא יירגמו בנגב והחוק ייאכף", אמר.

שרון גם גיבה את שוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול, "הנושאים בעול הביטחון השוטף ועושים עבודת קודש בהגנה על אזרחי ישראל. הם ראויים להערכה ולתודה". לדבריו, המשטרה תדע להפיק לקחים ולתקן ליקויים.

כתבי "הארץ", אלוף בן ויאיר אטינגר, מוסיפים:

מחרתיים ייוועד שרון, בנפרד, עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ועם חברי ועד הרשויות המקומיות הערביות. במהלך הישיבה צפוי שרון להציע לממשלה להקים ועדת שרים מיוחדת, שתלמד לעומק את דו"ח ועדת אור ותגיש לממשלה המלצות ליישומו. לפי ההצעה, בוועדה יהיו חברים נציגי כל סיעות הקואליציה. בראש הוועדה יעמוד שר המשפטים, יוסף לפיד (שינוי), וחבריה יהיו השר לביטחון פנים, צחי הנגבי (ליכוד), שרת החינוך, לימור לבנת (ליכוד), השר גדעון עזרא (ליכוד), השר אפי איתם (מפדל) והשר בני אלון (האיחוד הלאומי).

התנועה האיסלאמית מתכננת פעולות מחאה

בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ינסו השבוע לעורר מחדש את העניין הציבורי בהליכים נגד מנהיג התנועה, השייח ראאד סלאח, וארבעה מפעיליה המרכזיים. סדרה של פעילויות מחאה, שתתחיל היום בהפגנה של נשות התנועה מול בית המעצר שבו מוחזקים החמישה, יגיעו לשיא ב"יום הסולידריות העולמי" עם השייח, ביום שישי. באותו יום תקדיש התנועה את הכינוס השנתי שלה באום אל-פחם, פסטיבל "אל-אקצה בסכנה", למחאה נגד משפטם של החמישה הנאשמים בקשר עם ארגונים בלתי חוקיים.

כעת מנסים בתנועה ובארגונים ערביים בישראל לעורר עניין נגד מה שהם מכנים "משפט פוליטי" גם מחוץ לישראל. אמיר מחול, מנכ"ל "אתיג'אה", ארגון גג של עמותות ערביות בישראל, אמר שבשבוע הקרוב יתקיימו פעילויות מחאה נגד ההליכים בירדן ובקהילות ערביות באירופה. פניות "אתיג'אה" לארגוני זכויות אדם בינלאומיים לשלוח משקיפים למשפטם של החמישה, שיתחיל החודש בבית המשפט המחוזי בחיפה, טרם נענו.

בתנועה האיסלאמית מוחים, בין השאר, על שלילת זכויות היתר שמהן נהנו השייח וארבעת חבריו עד החודש שעבר: החמישה מוחזקים בתא אחד, בלא טלפון, הם נדרשים ללבוש מדי אסירים ונפגשים עם פרקליטיהם תחת פיקוח. מחול סבור כי מדובר ב"התגרות" בתנועה האיסלאמית.

הנהגת הציבור הערבי מתגייסת בינתיים לסולידריות עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, בעקבות החלטת הממשלה מיום חמישי לפעול לסילוקו. הבוקר תיפגש עם ערפאת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, להביע הזדהות. בביקור ישתתפו גם נציגי תנועות המתנגדות באופן מסורתי למנהיגות ערפאת: הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית, ו"אבנאא אל-בלד" ("בני הכפר") הלאומנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully