וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט שאחרי הסערה

3.3.2001 / 18:53

האליפות הפכה לדימיונית עבור שתיהן. בבית"ר י-ם אלי גוטמן נראה כבר מחוץ לתמונה והפועל ת"א פשוט נכבתה. אין פלא שהמשחק הערב בטדי, בדרך כלל מלחמת עולם, מזכיר משחק של פוסט-עונה

בית"ר ירושלים הערב ב-19:00 (שידור בערוץ 5) את הפועל ת"א, במשחק שינעל את המחזור ה-27 בליגת-העל.

בית"ר, שמפגרת כעת ב-12 נק' ממכבי חיפה, תגיע למשחק ללא מאמנה אלי גוטמן, שהשתחרר אמנם מביה"ח אבל זקוק למנוחה ואם לא יקרה שום דבר מפתיע, גם יעזוב את תפקידו באופן רשמי בימים הקרובים. גוטמן ממתין עדיין להנחיות מפורשות מרופאיו ובמקומו ידריך את הקבוצה הערב נסים בכר, שעשוי אף להמשיך עד לסיום העונה.

עם זאת, פליקס נעים, עוזרו של גוטמן, סיפר כי גוטמן נח בסוף השבוע בביתו וטיפל בעצמו. "שאף אחד לא יחכה להודעה דרמטית על התפטרות של אלי, כי אין שום סיבה שזה יקרה", אמר נעים. "אפשר לחשוב מה קרה, ירדנו ליגה?"

בבית"ר: "אם גוטמן יחזור לאמן את הקבוצה, אז הוא לא נורמלי"

בשבת קיימה בית"ר את האימון המסכם ובאופן כמעט מפתיע, האימון היה רגוע. גם הפעם הגיע המנכ"ל שמעון בטאט ואילו נסים בכר הסתפק באסיפה קצרה של 10 דקות לפני האימון. בכר, שמחזיק בתפקיד המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, כבר אימן בעבר הרחוק את בית"ר ואף הוביל אותה לזכיה בגביע המדינה ב-1976.

גורם מקצועי בקבוצה אמר אמש: "יש הרבה פחות לחץ והרבה פחות דיבורים. גוטמן היה עושה אסיפות של 45 דקות לפני האימון ועוד מדבר עם השחקנים גם אחרי זה. הוא היה מטרטר אותנו בכל הארץ, כל פעם אימון במקום אחר. האווירה עכשיו רגועה.

"אם גוטמן יחזור לאמן את הקבוצה, אז הוא לא נורמלי. יש לו עכשיו הזדמנות מצויינת לא לחזור וחבל שיפספס אותה, כולם חושבים ככה. הוא איש עבודה מצויין, אבל אין ספק שהוא המאיס את עצמו ועכשיו מרגישים את ההבדל".

לאימון בבית וגן הגיעו כ-100 אוהדים ולא נרשמו כל הפרעות. ליד איצטדיון טדי יוקם ביום המשחק משעות הצהריים אוהל מחאה נגד גוטמן. עד כה נאספו כ-3500 חתימות של אוהדים הקוראים להתפטרות המאמן ובכוונת האוהדים להגיש את החתימות לבעלים גד זאבי.

בניגוד לתכנון המוקדם, לא תצא קריאה לאוהדים להחרים את המשחק. דניאל כהן, ממארגני המחאה, אמר ל-ONE: "אנחנו מרימים טלפונים לאוהדים וקוראים לכולם להגיע למשחק. נעשה הכל שיציעי טדי יהיו מפוצצים כדי שגד זאבי יבין שכל עוד גוטמן המאמן הוא מפסיד את האוהדים.

"גוטמן הוא אחלה בן-אדם ואולי גם מאמן, אבל הוא לא יכול להמשיך ולהרוס לנו את הקבוצה אחרי שנכשל. בית"ר ירושלים היתה קיימת לפניי ולפניו ותמשיך להיות גם אחרינו".

בכר עולה עם 3 חלוצים

מלבד ג'ובאני רוסו, שעדיין לא חזר מקרואטיה אך בכל מקרה לא ישחק בגלל צבירת כרטיסים צהובים, השתתפו באימון כל השחקנים. ישראל כהן המורחק ודוד אמסלם המוצהב ייעדרו גם כן, וכך גם ז'אן טלסניקוב, שהסתפק שוב באימון קל, בשל אי הבהירות סביב חומרת פציעתו.

על פי האימון תעלה הערב בית"ר עם מערך שעוד לא נראה העונה הטדי: 4-3-3, כשסביליה, מזרחי ואברג'יל, ישתפו פעולה בחוד.

בהפועל ת"א בוודאי לא יתלוננו על השקט לו הם זוכים לפני המשחק לעומת הצד שממול, מה שעוזר להם להתרכז במטרה האמיתית שלהם הערב: ניצחון בטדי, אחרי 2 הפסדים העונה לבית"ר ונטילת ההובלה במאבק על המקום השני.

אסי דומב יחוזר לעמדת הבלם, אותה מילא בשבוע שעבר גאבור הלמאי. הלמאי ייעדר מהמשחק בשל צבירת צהובים, אבל החדשה הגדולה בהפועל ת"א היא שובו של ההונגרי השני של הקבוצה, אישטוואן פישונט, לסגל הקבוצה. פישונט יפתח את המשחק על הספסל וכנראה ישולב במהלכו.

ההרכבים הצפויים:

בית"ר ירושלים: קורנפיין, חלפון, סאביץ', סטויאנובסקי, גנון (אמסלם), דרעי, אבוקסיס, שאנדור, סביליה, מזרחי, אברג'יל.

הפועל ת"א: אלימלך, אלקיים, גרשון, דומב, אנטבי, אונישנקו, מיכאלנקו, תקוה, טועמה, בלילי, אוסטרץ.

את המשחק ינהל השופט אייל צור, שימלא את מקומו של דני קורן החולה.

דודו טל ממשרד הכרטיסים "בן-נאים", אמר כי מאז ההודעה על מינויו של בכר חלה התעוררות קלה במכירת הכרטיסים. ד כה נמכרו כ-2500 כרטיסים בלבד מתוך 12 אלף שהוצאו למכירה. כ-2500 כרטיסים הוקצו לאוהדי הפועל ת"א. הקופות בטדי ייפתחו כשלוש שעות לפני תחילת המשחק. חיר כרטיס למבוגר 60 שקל (50 שקל ביציע הצפוני) ו-45 שקל לנוער וחיילים (40 שקל ביציע הצפוני).

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully