וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב לוי: ערפאת יזם המהומות בהר הבית

12.9.2003 / 16:00

מאות מתפללים מוסלמים יידו אבנים לעבר הכותל. המשטרה פרצה למקום והשליטה סדר. 4 שוטרים נפצעו. 2 פלסטינים נעצרו בחשד להסתה

מפקד מחוז ירושלים, ניצב מיקי לוי, אמר אחר הצהריים כי יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, הוא שיזם ועודד את המהומות שפרצו בצהריים בהר הבית. בגלי צה"ל דווח כי לוי הדגיש שהר הבית יישאר פתוח למבקרים.

בצהריים פרץ כוח משטרה למתחם הר הבית לאחר שמאות מתפללים מוסלמים יידו אבנים לעבר רחבת הכותל ולעבר כוחות משטרה שעמדו בשער המוגרבים. "בלא פריצה כזאת, איזור הכותל היה מתמלא באבנים ואין לאפשר מצב כזה", אמר ניצב לוי. כוחות המשטרה הצליחו לפזר תוך זמן קצר את המפגינים, באמצעות רימוני הלם, גז מדמיע וכדורי מתכת מצופים גומי. במהלך ההתפרעות נפצעו באורח קל ארבעה שוטרים.

במהלך השכנת השקט עצרה המשטרה שני פלסטינים, בחשד שהסיתו את המתפללים להפר את הסדר. מפקד המחוז סיכם ואמר כי "למתפללים במסגדים צריך להיות ברור שהמשטרה לא תאפשר לזרוק אבנים אל מתפללים בכותל".

מאז נפתח הר הבית למבקרים, לפני כחודש, היו התרעות רבות על מהומות של מתפללים מוסלמים והמשטרה נערכה במקום בכוחות מתוגברים. בשבועות הקודמים הוגבלה כניסת המתפללים לבני 40 ומעלה, אולם השבוע ובשבוע שעבר לא היתה הגבלה כזאת. על פי הדיווחים, כ-30 אלף מתפללים הגיעו היום למתחם, שליש מהם צעירים.

צה"ל הרס בית מחבל בחברון

כתב "הארץ" עמוס הראל מוסיף:

צה"ל עצר הלילה בגדה 25 פלסטינים, 12 מהם בטול כרם, שם נפתחה גם אש והושלך מטען נפץ לעבר החיילים. מקורות פלסטיניים דיווחו כי שלושה פלסטינים נפצעו בטול כרם.

בחברון הרס כוח צה"ל את ביתו של עז א-דין מיסק, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס שנהרג השבוע מירי חיילי דובדבן, והיה מעורב בשיגור מחבלים לפיגועי התאבדות. בין היתר, היה מיסק אחראי לפיגוע בקרית ארבע בתחילת השנה בו נרצחו בני הזוג גדי ודינה לוי.

ארבע פצצות מרגמה נורו לפנות בוקר לעבר התנחלות בגוש קטיף שברצועת עזה. כמו כן נורו טילי נ"ט לעבר מוצב צה"ל באזור רפיח, איש לא נפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully