וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סדאם חוסיין ישיג נשק גרעיני בתוך שלוש שנים"

3.3.2001 / 18:53

כך מזהירה היום סוכנות הביון הגרמנית; בדו"ח שפורסם עולה כי בתוך שנה נוספת תייצר עיראק טילים שיגיעו עד אירופה; בוש: נעשה הכל כדי למנוע מסדאם לייצר נשק להשמדת המונית

סוכנות הביון של גרמניה מזהירה היום כי שליט עיראק, סדאם חוסיין, עשוי לייצר נשק גרעיני בתוך שלוש שנים ובתוך שנה נוספת לייצר גם טילים שיגיעו עד אירופה.

בדין וחשבון פנימי שפירסמה סוכנות הביון נטען עוד, כי סדאם מאיץ את הניסיונות לייצר נשק כימי ואף רוכש בחו"ל מוצרים שיאפשרו לו לייצר נשק ביולוגי. מהדו"ח עולה כי עיראק חידשה את ניסיונותיה לייצר נשק גרעיני באתר הגרעין "אל קאיים".

בתחום הטילים ממשיכה עיראק לפתח את טילי הקרקע-קרקע שלה מסוג "אל סמוד" ו"אבביל", המסוגלים לשאת ראש נפץ קרבי במשקל 300 קילוגרם. כמו כן מפתחת עיראק טילים לטווח של 3,000 ק"מ שיגיעו עד אירופה. בנוסף, מגלה הסוכנות הגרמנית, מסוגלת עיראק לייצר דלק מוצק, המשמש להנעת הטילים.

סגן שר הביטחון, אפרים סנה, הגיב הערב על דו"ח סוכנות הביון הגרמנית, ואמר כי הדו"ח מחזק את הצורך להגביר את שיתוף הפעולה בין ישראל ובין ארה"ב בפיתוח מערכות להגנה נגד טילים ומערכת המשמידה טילים בליסטיים סמוך לשיגורם.

סנה אמר עוד כי הוא מקווה שהדו"ח הגרמני יעודד את מדינות אירופה לפעול להחזרת הפיקוח הבינלאומי על עיראק.

בלייר: העימות אינו עם העם העיראקי

אמש אמר נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, כי ארה"ב תשתמש בכל הצעדים הדרושים כדי למנוע מעיראק לייצר נשק להשמדת המונית ולאיים על מדינות אחרות במזרח התיכון. בוש אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה בתום פגישה ראשונה בינו לבין ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, בקמפ דיוויד.

"אנחנו מחוייבים לעשות הכל כדי שהעולם יהיה מקום שליו יותר, וזאת נשיג על ידי כך שנשגיח על סדאם", אמר הנשיא האמריקאי. לדברי בוש על סדאם להבין כי ארה"ב ובריטניה מתכוונות לעקוב מקרוב האם הוא מפתח נשק להשמדת המונים. הנשיא גם הוסיף כי פנה לסין וביקש מהממשל שם להחזיר טכנאים סינים, העובדים במערך ההגנה האווירית העיראקי. לדברי בוש, סין התחייבה לבדוק את הטענה, ולתקן את המצב אם יתברר כי יש בה אמת. הנשיא גם הדגיש את היחסים המיוחדים בין ארה"ב לבריטניה.

ראש ממשל בריטניה, טוני בלייר, אמר כי "חשוב להדגיש שהעימות אינו עם העם העיראקי. בעלות הברית יוודאו שהסנקציות ייפגעו בסדאם בלבד".

משא ומתן עם האו"ם

במקביל, מתחה אתמול רוסיה ביקורת על מדיניותו של הממשל האמריקאי בעיראק. לטענת הרוסים האמריקאים מתעלמים מההתנגדות הבינלאומית הרחבה להפעלת כוח נגד עיראק. משרד החוץ במוסקבה קרא לפתור את המשבר באמצעות משא ומתן. נציגים של האו"ם אמורים להתחיל השבוע בשיחות עם אנשיו של סדאם.

בעזה הפגינו אתמול כאלף פלסטינים, והביעו תמיכה בסדאם חוסיין. המפגינים החזיקו תמונות של סדאם וערפאת ושרפו דגלים של ארה"ב וישראל, ותמונות של הנשיא בוש.

בשבוע שעבר תקפו ארה"ב ובריטניה מטרות בעיראק, בעקבות הפרה של תנאי פיקוח הנשק ואיסור הטיסה, כהגדרת האמריקאים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully