וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור שאינו נגמר: נאפסטר הגישה בקשה לערעור

3.3.2001 / 18:53

חברת האינטרנט תובעת דיון מול כל שופטי בית המשפט לערעורים; טוענת כי מוגנת תחת התיקון הראשון בחוקת ארצות הברית

חברת נאפסטר הגישה ביום שישי בערב ערעור לבית המשפט בסן פרנסיסקו בבקשה לדון שנית בעניינה מול כל תשעת השופטים של בית המשפט.

בכתב הבקשה לערעור מציינת נאפסטר כי כתוצאה מהוצאת צו המניעה נגדה נפגעה זכותה לחופש דיבור וכי צו המניעה היה רחב מדי.

בבקשה לערעור נשענת נאפסטר על שלוש נקודות עיקריות:

חברת האינטרנט טוענת כי יש להכיר בה כספק שירות אינטרנט דוגמת נטוויזי'ן או אינטרנט זהב ובשל כך עקב ה Digital Millenium Copyright Act חייב כל צו מניעה לפרט במדויק אלו הפרות זכויות יוצרים ביצעה החברה.

בנוסף טוענת החברה כי כתוצאה מצו המניעה תופרע פעילותם של 50 מיליון משתמשיה אשר, על פי טענת החברה, לא ניתן להכריז כי כולם עוסקים בפעילות לא חוקית.

מעבר לכך טוענת נאפסטר כי צו המניעה נגדה "יעכב פיתוחים טכנולוגיים עתידים", תוצאה אשר סותרת את הכרעת בית המשפט העליון אשר פסק כי חברת ייצור מכשירי הוידיאו לא יכולות לשאת באחריות משפטית אם משתמשיהם משכפלים קלטות וידאו עם תוכניות טלוויזיה אשר מוגנות בזכויות יוצרים באמצעותן.

לבסוף טוענת נאפסטר כי בית המשפט טעה כשפסל את תביעתה של החברה להגנה תחת התיקון הראשון לחוקה, זכות חופש הדיבור.

נתראה ב 2 במרס

כך או כך, לנאפסטר אורך נשימה לפחות עד ה 2 במרס, המועד בו תערוך השופטת מרלין הול פאטל, דיון בנוגע לצמצום והגדרה מחודשת של צו המניעה אותו הוציאה בחודש יולי.

בקשה זו מגיעה לאחר שבית המשפט בהרכב של שלושה שופטים הכריז לפני כשבועיים כי נאפסטר עשויה להיות מורשעת בהפרת זכויות יוצרים וכי עליה לפעול להפסקת אפשרות הורדת שירים המוגנים בזכויות יוצרים.

נציגים מטעם החברה הודיעו כי במידה ועל החברה יוטל בסופו של דבר לפעול על פי החלטת בית המשפט לערעורים תאלץ החברה לסגור את שעריה ולהכריז על פשיטת רגל.

באמצע השבוע שעבר הודיעה החברה כי היא מוכנה להציע לחברת התקליטים פיצוי בסך של מיליארד דולר אשר ייפרש על תקופה של חמש שנים. פיצוי זה אמור לסיים את המבוך המשפטי אליו נקלעה החברה. עם זאת, חברות התקליטים ובראשן התאחדות המוסיקה האמריקאנית הגיבו בצורה קרירה ביותר להצעה זו וכנו אותה: "תרגיל ביחסי ציבור".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully