וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת הליכוד לממשלה: לדחות המלצות ועדת אור

מזל מועלם

12.9.2003 / 0:05

בהחלטה נקבע: לוועדה אין כל סמכות מוסרית להוקיע ולהעניש. המשטרה פעלה באומץ מול אלפי פורעים שקראו תיגר על המדינה

בדיון שקיימה אתמול לשכת הליכוד במסקנות ועדות אור, הוחלט לקרוא לשרי הממשלה לדחות "מכל וכל" את כל ההמלצות האישיות של הוועדה, החל "בראש הממשלה, השר לביטחון פנים וכלה באחרון השוטרים". בהחלטת הלשכה נאמר עוד כי לוועדת אור אין כל סמכות מוסרית להוקיע ולהעניש אנשים אלה, וכי הדבר נוגד את עקרונות הדמוקרטיה והממשל התקין.

ההחלטה התקבלה בתום דיון דחוף, שזימן יו"ר לשכת הליכוד, השר עוזי לנדאו, ודחיפותו נבעה מרצונו של לנדאו להעביר את ההחלטה לפני ישיבת הממשלה שתדון ביום ראשון הקרוב בדו"ח ועדת אור.

בדיון נכחו כ-70 חברי לשכה בלבד, מתוך כ-500, בהם ח"כ משה כחלון - חבר הכנסת היחיד מלבד לנדאו שנכח בדיון. מלשכתו של לנדאו נמסר כי ההשתפות המועטה יחסית נבעה מלוח הזמנים הדחוק, שכן רק ביום שני האחרון הוזמנו חברי הלשכה.

בהצעת ההחלטה שפירסמה לשכת הליכוד נאמר בין השאר כי "משטרת ישראל ראויה לכל שבח. שוטריה פעלו באומץ ובנסיבות בלתי אפשריות, מול אלפי פורעים שקראו תיגר על המדינה, במצב מלחמה, תוך סיוע לאויב - הרשות הפלסטינית וארגוני הטרור". כמו כן מותחים חברי לשכת הליכוד בקורת על כך שוועדת אור, למרות שהיתה ערה להסתה ולהמרדה, לא מצאה לנכון להציע חקירה פלילית נגד איש מהמסיתים ומהממרידים ובכך גילתה חוסר אחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully