וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערפאת ירק על שר הפנים המיועד ברשות

11.9.2003 / 19:05

נאסר יוסוף הטיח ביו"ר: כל המהפכות בעולם הצליחו, מלבד הפלסטינית - בגללך. ערפאת עזב בכעס את הישיבה. הרקע: ויכוח על השליטה במנגנון הביטחון

מחלוקת התגלעה היום בישיבת ראשי הפתח ברמאללה, בין יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, לבין נאסר יוסוף, המיועד להיות שר הפנים בממשלה הפלסטינית החדשה. בקול ישראל דווח כי במהלך הדיון אמר יוסוף לערפאת כי כל המהפכות בעולם הצליחו מלבד המהפכה הפלסטינית - בגלל הנהגתו של ערפאת. בתגובה ירק ערפאת לעברו של יוסוף ועזב בכעס את הישיבה.

הרקע לוויכוח היה התנגדות ערפאת לדרישת יוסוף לקבל לידיו את השליטה במנגנון הביטחון הגדול ביותר של הפלסטינים. בישיבה גם התברר שחברים בוועדה המרכזית של הפת"ח מתנגדים בתוקף למנות שוב את מוחמד דחלאן לתפקיד שר.

מוקדם יותר הוחלט ברשות הפלסטינית לאחד את כל מנגנוני הביטחון תחת "המועצה לביטחון לאומי" שבראשה יעמוד היו"ר ערפאת. המועצה תמנה 14 חברים וחבריה יהיו מפקדי מנגנוני הביטחון, שרים בכירים בקבינט וגם מוחמד דחלאן וג'יבריל רג'וב.

מדובר בצעד שנועד לתת מענה חלקי לדרישות של ארה"ב בנוגע לרפורמה בממנגנוני הרשות. לדברי נביל אבו רדינה, יועצו של ערפאת, "ההנהגה הפלסטינית החליטה לאחד את כל כוחות הביטחון, המשטרה והמודיעין במסגרת של מועצה". לטענתו, הפורום החדש "יתכנס בקרוב כדי להכין תכנית עבודה שתבטיח את אחדות ויעילות כוחות הביטחון הפלסטיניים".

אבו עלא: אקים ממשלה רחבה

ראש הממשלה הפלסטיני המיועד, אבו עלא, הודיע אחר הצהריים כי בכוונתו להקים ממשלה רגילה ורחבה עם מספר שרים דומה לממשלות הקודמות ברשות, ולא ממשלת חירום צרה כפי שתכנן תחילה. בקול ישראל דווח כי אבו עלא שינה את החלטתו בעקבות דרישה של חברי הפתח להקים ממשלה רחבה, במהלך ישיבה של הנהגת הארגון שהתקיימה בלשכתו של ערפאת.

יאסר עבד רבו, המועמד לתפקיד שר בממשלת אבו עלא, אמר כי הממשלה החדשה תפעל במתכונת מצומצמת רק כחודש או חודשיים.
זאת, כדי לאפשר לה לתפקד לנוכח המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully