וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: החלטתי לקבל את תיק החוץ

3.3.2001 / 18:53

בראיון לקול ישראל אמר פרס, כי שרון ימשיך בתהליך השלום; לדבריו לא יהיה פילוג במפלגת העבודה; רמון לא מתכוון להיות שר בממשלת האחדות; גובר העימות בין רמון לבורג

השר שמעון פרס אמר הבוקר לקול ישראל כי הוא החליט לקבל את תיק החוץ בממשלתו של אריאל שרון. פרס אמר כי לתיק החוץ יש השפעה על תיק הביטחון. לטענתו שרון ימשיך בתהליך השלום מכיוון ש"אין דרך אחרת".

פרס מעריך כי לא יהיה פילוג במפלגת העבודה, לדבריו השר ביילין אמר לו כי אין אמת בידיעות שהוא מתכוון להוביל לפילוג אם תוקם ממשלת אחדות. השר לפיתוח אזורי גם התייחס להצטרפותו של רחבעם זאבי לממשלה. לדבריו זאבי אומנם תמוך בטרנספר, אך הוא בודד והממשלה לא תתמוך בעמדות כאלה.

זאבי שהתראיין גם הוא לקול ישראל, אמר כי הוא רואה עצמו מועמד ראוי לתפקיד שר הביטחון, אך הוא יודע שסיעה קטנה כמו שלו לא תקבל תיק זה.

חייים רמון איננו מתכוון להתמנות לשר בממשלת האחדות, כך הודיע רמון לכמה מבכירי מפלגת העבודה עמם שוחח היום. רמון הודיע לרענן כהן, מזכ"ל מפלגת העבודה כי אין בכוונתו להמשיך ולטפל בחלוקת התיקים בגלל "שכל אחד במפלגה דואג לעצמו ללא שום חשיבה כוללת". השר מתן וילנאי מתח ביקורת על התנהלות צוות המו"מ של העבודה. לדבריו הצוות אינו פועל נכון ומביא לכך שהמפלגה הגדולה בכנסת תהפוך לחסרת השפעה, "לא נוכל להיות סטטיסטים בממשלת האחדות", אמר.

מוותרים על הביטחון

בליכוד הופתעו אתמול כשנציגי מפלגת העבודה למשא ומתן הודיעו להם כי המפלגה מוותרת על תיק הביטחון. ב"קול ישראל" דווח כי העבודה תקבל במקום תיק הביטחון את תיק התשתיות הלאומיות, זאת לאחר שבליכוד דחו את דרישה לקבל את תיק האוצר או החינוך בתמורה לביטחון.

על פי ההערכות, רמון וצוות המו"מ של העבודה מנסים למנוע את מינויו של יו"ר הכנסת לשר, שכן אם שמעון פרס היה מתמנה לשר הביטחון, בורג היה מבקש את תיק החוץ.

רשימת השרים שהגישה העבודה: שמעון פרס - שר החוץ, חיים רמון - שר התעשייה והמסחר, בנימין בן אליעזר - תשתיות, רענן כהן - תחבורה, דליה איציק - בריאות. אברהם שוחט ושלום שמחון יהיו שרים ללא תיק.

העימות בין רמון לבורג, שעד לא מזמן הצהירו כי הם שני החברים הטובים ביותר במערכת הפוליטית, פרץ לאחרונה על רקע רצונם של השניים להתמודד על ראשות מפלגת העבודה. בורג כבר הכריז שיתמודד והחל מזמן בהכנות, רמון צפוי להודיע על מועמדותו אולי כבר בשבוע הבא.

העימות הגיע לשיא בסוף השבוע כשרמון אמר בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי הוא מתאים יותר לתפקיד ראש ממשלה, ובורג מתאים לתפקידים ממלכתיים כמו יושב ראש הכנסת או נשיא המדינה: "הוא בחור טוב, אבל ראש ממשלה צריך לקבל החלטות, לעמוד בלחץ. הוא בעצמו חושב שאני טוב ממנו" אמר רמון.

השניים סיכמו בעבר ביניהם כי יקבעו בהסכמה מי בעל הסיכויים הטובים יותר לנצח והשני יתמוך בו, אולם נראה שכבר לא יעמדו בסיכומים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully