וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק התייחדה עם הרוגי הפיגוע

11.9.2003 / 18:30

טקס הזכרון ל-2,792 ההרוגים באסון מגדלי התאומים התקיים ב"גראונד זירו". המשתתפים עמדו 4 דקות דומיה במועדים בהם התנגשו המטוסים בבניינים ובמועדי התמוטטותם

באתר ה"גראונד זירו" בניו יורק התקיים אחר הצהריים (שעון ישראל) טקס הזיכרון לציון שנתיים לפיגועי ה-11 בספטמבר. במהלך הטקס עמדו הנוכחים ארבע דקות דומייה: ב-8:46 שעון ניו יורק (15:46 שעון ישראל), המועד בו המטוס הראשון התרסק לתוך המגדל הצפוני, ב-9:03, כשהמטוס השני התרסק לתוך המגדל הדרומי, ב-9:59, הזמן בו קרס המגדל הדרומי, וב-10:29, הזמן בו התמוטט המגדל הצפוני. במסגרת הטקס הורשו מאות בני משפחות וקרובים של ההרוגים לסייר באתר.

מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, אמר בתחילת הטקס כי ארה"ב לא תתעייף מלהילחם למען ביטחון העם האמריקאי. "נמשיך להביא את אויבי העם האמריקאי לדין", אמר.

במהלך הטקס קראו אזרחים רבים, קרובי משפחתם וחבריהם של הרוגי הפיגוע, את שמות הנספים באסון, כשהם אוחזים בתמונות יקיריהם. בין נושאי הדברים היו גם ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, וראש העירייה בזמן התרחשות הפיגועים, רודולף ג'וליאני.

מוקדם יותר השתתף נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בתפילה לזכר הנספים בפיגועים, שנערכה בכנסיית סיינט ג'ון בוושינגטון. בצאתו מהתפילה אמר בוש, כי "היום אנו זוכרים את אבדן החיים ואת הגבורה. אנו זוכרים את החמלה ואת המסירות של אחינו האמריקאים ביום הנורא ההוא". הנשיא הוסיף כי הוא התפלל למען חוזקם של הבעלים, הנשים, ההורים, הילדים והאחים של הקורבנות שנותרו לבדם.

שתי אלומות אור ענקיות

כתב "הארץ", שלמה שמיר, מוסיף:

על פי שיחות אקראיות בניו יורק, שנתיים אחרי פיגועי 11 בספטמבר הרוב הגדול מתייחס בשיוויון נפש לעבר, ודואג יותר לביטחונו האישי בעתיד. התקפת הטרור נתפסת פחות כאירוע המחייב מחוות של צער והשתתפות ביגונם של בני משפחות ההרוגים ויותר כאירוע שחשף את פגיעותה של העיר ואת האיום הקיים על ביטחונם האישי.

"אין לשכוח", הסבירו אתמול בניו יורק, "שמאז 11 בספטמבר 2001 התחוללו שתי מלחמות, באפגניסטן ובעיראק, ותושבי ניו יורק התנסו רק לפני שבועות אחדים בסיוט של העלטה הפתאומית שהוכיחה להם עד כמה שגרת חייהם מאוימת".

שתי אלומות אור ענקיות שהיתמרו משטח הגראונד זירו בחצות בין שלישי ורביעי פתחו את אירועי הזיכרון לציון שנתיים למתקפת הטרור הקטלנית ביותר שבוצעה בתחומי ארה"ב. בכנסיית סיינט פול הסמוכה לגראונד זירו התחיל אתמול בערב ליל שימורים של תפילות לזכר ההרוגים.

רשימת ההרוגים בהתקפה על מגדלי התאומים כוללת את שמותיהם של 2,792 בני אדם. 1,524 מהם זוהו בוודאות. במעבדות השונות בעיר מצויים עדיין 12,367 חלקי גופות ואיברים שלא זוהו. בעיריית ניו יורק התגבשה תוכנית, לפיה חלקי הגופות שלא זוהו יישמרו בתוך ארון שיוטמן באתר הזכרון הקבוע, לכשיוקם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully