וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוסטרלים שוקלים לאכול את הסמל הלאומי

11.9.2003 / 12:40

הקנגורו הוא יצור כה אהוב במדינה שתושביה שוקלים להכניסו לספר המתכונים. הרשויות שוקלות לאפשר גידולו למטרות מאכל. הירוקים זועמים

הקנגורו הפך מזמן לאחד מסמליה המוכרים של אוסטרליה, וציורו מופיע בין השאר על סמלה הרשמי של המדינה ועל זנב מטוסי חברת התעופה הלאומית "קוואנטס". האוסטרלים אוהבים את החיה בעלת הכיס, ולכן התעורר באחרונה ויכוח במדינה סביב האפשרות שיוכלו לפגוש בה לעתים קרובות יותר - על מדפי הבשר במרכולים.

ממשלת ניו סאות' וויילס אישרה את תוכנית FATE - העוסקת בעתידן של המערכות האקולוגיות באוסטרליה - וכוללת בין השאר מעבר של חקלאים מגידול בקר וכבשים לגידול חיות כיס כמו הקנגורו, למטרות מאכל.

באוסטרליה חיים 80 מיליון קנגורו - פי ארבעה ממספר תושבי המדינה. בבצורת האחרונה באוסטרליה, הקשה ביותר שידעה המדינה ב-100 השנים האחרונות, הפגיעה הקשה ביותר היתה בעדרי החיות שהובאו על ידי המתיישבים הלבנים, כגון פרות וכבשים. הפגיעה בקנגורו היתה מועטה יותר, ורוב אוכלוסייתו שרדה את הבצורת.

האבוריג'ינים אכלו בשר קנגורו, ולבי, אופוסום וקואלה. כך עשו בעבר גם האוסטרלים הלבנים. מוביל הפרויקט, הפרופ' מייק ארצ'ר טוען שאכילת בשר הקנגורו היא חובה לאומית של האוסטרלים, וכי האפשרות היא "להשתמש בהם או לאבד אותם". בראיון לסוכנות הידיעות הגרמנית אמר ארצ'ר: "עלינו לשלב חיות אלו בחיינו, הטיעון שעל האדם להניח לטבע לנפשו הוא קשקוש. חיי הפרא הם דבר חסר היגיון מבחינה מעשית, היסטורית וביולוגית".

הקנגורו כאוצר לאומי

מי שכבר ניזונים מבשר הקנגורו הן חיות המחמד. השנה ניתנה לציידים למטרות מסחר מכסה של 6.5 מיליון קנגורו שאותה הורשו לצוד. כמעט כל הבשר שניצוד הגיע לדוכני המזון לחיות מחמד.

התוכנית שאושרה נתקלת בהתנגדות מצד אוהבי חיות ותומכי איכות הסביבה. קתרין רוג'רס, סגנית נשיא האגודה למען החיות בניו סאות' וויילס, דורשת שלא יורשה לאיש לצוד קנגורו. היא סבורה שיש להכריז על הקנגורו כאוצר לאומי וכנכס לתעשיית התיירות, שאסור לפגוע בו.

נראה שגם אם התוכנית תצא לפועל, עוד רחוק היום שבו יאכלו האוסטרלים את הסמל שלהם. על היחס המיוחד שלהם אל החיה יכול להעיד הדילול האחרון של אוכלוסיית הקנגורו בבסיס הצבא פוקאפוניאל, צפונית למלבורן. בבסיס, המשתרע על פני 420 קמ"ר, חיו כ-80 אלף קנגורו. עקב הבצורת הקשה לא היה מספיק מזון לכולם, ורבים מהם רעבו למוות.

ממשלת מדינת ויקטוריה הסכימה שיש לירות בשליש מהחיות. ואולם, כדי לא לעורר את זעמו של הציבור, התחייב ראש הממשלה, סטיב בראקס, לעשות זאת בדרך שגרמה הפסד מסחרי למשלם המסים: לאחר שנורו, במקום שיילקחו לבית המטבחיים, נקברו החיות המתות באמצעות בולדוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully