וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בוול סטריט: מירידה של 4% בנאסד"ק לעלייה של 0.8%; צ'ק פוינט שינתה מגמה לעלייה של כ-8%

3.3.2001 / 18:53

בסיכום שבועי ירד המדד ב-6.8%; מפגן עוצמה לקומברס, ששינתה מגמה מירידה של כ-10% לעלייה של 2.8%; אולטיקום איבדה 13%; גילת תקשורת זינקה ב-11.8%

גתית פנקס
ltpgt
אז בסוף השד לא היה כל כך נורא. טרם פתיחת המסחר נשמעו טונים פסימיים ביותר, חלקם אפוקליפטיים כמעט, מצד פעילים מיואשים שדיברו על כך שהנאסד"ק הוא "בור ללא תחתית", ושהמדד ייסחף היום לירידות חדות, על רקע אזהרות הרווח של סאן מיקרוסיסטמס ומוטורולה (סימול MOT), אולם לקראת סיום המסחר השתנתה המגמה כליל.
lt/pgt

ltpgt
לאחר חמישה ימים רצופים של ירידות ולאחר שאיבד יותר מ-4% במהלך המסחר, מדד הנאסד"ק סיים ברמה של 2,262.49 לאחר ירידה של 0.78%. עם זאת, בסיכום שבועי התמונה אינה אופטימית כלל, והמדד איבד 6.7% במצטבר, והוא נסחר סביב נקודת שפל בה לא ביקר כבר יותר משנתיים. מאז תחילת פברואר איבד הנאסד"ק 18.5% - בהחלט מכה לא קלה לתעשיית ההיי-טק.
lt/pgt

ltpgt
מדד הדאו ג'ונס, שדווקא הצליח לרדת בצורה קלה יותר מזו של הנאסד"ק, סיים את המסחר ברמה של 10,439.87 נקודות לאחר שאיבד 0.83%. בסיכום שבועי, הדאו ירד ב-3.3%, ומאז תחילת החודש התמונה דומה, והדאו ירד ב-4.1% במצטבר.
lt/pgt

ltpgt
אז מה גרם לסנטימנט השלילי במהלך המסחר? נראה שעל כך האנליסטים מצליחים לענות יותר בקלות מאשר על השאלה מה הוביל לעליות בסיום. הסנטימנט השלילי שעד השעה האחרונה של המסחר יוחס בעיקר למוטורולה, ענקית מוצרי התקשורת והסלולר, שהתריעה היום כי לא תוכל לעמוד במספרים שהיא עצמה סיפקה לרבעון הראשון של 2001: הכנסות של 8.8 מיליון דולר ורווח של 12 סנט למניה. החברה תלתה את האשם בחולשה בהזמנות מלקוחות - שמימדיה היו גדולים מן הצפוי - מכל הסקטורים ובכל קווי המוצרים שלה.
ltbrgt
lt/bgt מוטורולה עלולה להציג הפסד תפעוליltbgt
כמו כן, החברה אמרה כי ההאטה הכללית בתעשייה והצטברות של מלאי אצל לקוחותיה הובילו לשינוי בהזמנות ממנה. המכה למשקיעים היתה קשה במיוחד, שכן החברה הודיעה כי היא עלולה להציג הפסד תפעולי ברבעון הראשון של השנה. מניית החברה סיימה את המסחר בירידה של 6%.
lt/pgt

ltpgt
וכאילו הודעה שלילית כזו מכיוונה של מוטורולה לא מספיקה, פירסמה מוקדם יותר חברת המחשבים סאן אזהרת רווח לרבעון הנוכחי, הראשון של 2001. בשיחה עם אנליסטים קיצצה החברה את תחזית הרווח לרבעון לטווח של 9-7 סנט למניה, וזאת לעומת תחזית קודמת לרווח של 15 סנט למניה. סאן צופה כעת כי היא תצמח ב-13%-10% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל, בעוד אנליסטים קיוו לצמיחה של לא פחות מ-30%. לאחר ירידות חדות יחסית מוקדם יותר, המניה נסגרה ללא שינוי.
ltbgt
צ'ק פוינט שינתה מגמה וסיימה בעלייה של כ-8%
lt/bgt
הישראליות, שרובן מניות טכנולוגיה, נסחרו היום במגמת ירידות, ואולם מניות רבות הצליחו להספיק לשנות את הן את המגמה, ממש כמו הנאסד"ק. מי שבלטה היום במיוחד בעלייה היא מניית מרקורי , שלקראת סיום המסחר צברה תאוצה מרשימה ונסגרה ברמה של כ-70 דולר לאחר שזינקה ב-11%. מחזור המסחר היום במניה היא גדול מן הממוצע, וכעת שווייה של החברה הוא כ-6 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
מי שביצעה היום מהלך יפה היא מניית צ'ק פוינט , שלאחר צניחה של 12.4% אמש וירידה של כ-4% מוקדם יותר, הצליחה לשנות מגמה לחלוטין וסיימה את המסחר בעלייה של 7.8% למחיר של 79.5 דולר.
lt/pgt

ltpgt
בבית ההשקעות סלומון סמית ברני העריכו אתמול כי הירידה החדה אמש במניה מקורה בבלבול עם חברת צ'קפוינט האמריקאית (סימול CKP), שפירסמה אזהרת רווח. ועדיין, מחזור המסחר אתמול והיום במניה היה עצום, וייתכן כי בימים הקרובים תתברר סיבה אחרת לנפילה במניה, כפי שקורה לא אחת. מכל מקום, גיל שווייד, מנכ"ל ונשיא החברה, אמר לנו אמש כי הוא אומנם לא יכול להתייחס לירידות במניה, אך אין כל שינוי לרעה בביזנס.
lt/pgt

ltpgt
בסלומון סמית ברני, למשל, מציבים למניה מחיר יעד של 150 דולר - פי 2 מעל למחירה היום. גם בפייפר ג'פרי נחלצו היום לעזרת המניה, וקבעו כי יש לראות בחולשה האחרונה כהזדמנות קנייה מצויינת – המלצה שהמשקיעים קיבלו היום. עם זאת, האנליסטים הורידו למניה את מחיר היעד מ-145 דולר ל-105 דולר, לאור החולשה בשוק, אך בהחלט נותרו אופטימיים לגבי ביצועיה העתידיים של החברה ושל השוק בו היא פועלת.
ltbgt
גם קומברס הצליחה להשתקם; מירידה של כ-10% לעלייה של 2.8%
lt/bgt
מי שעוד ביצעה מהלך דומה, היא מניית קומברס , שעלתה ב-2.8% למחיר של 85.6 דולר. מוקדם יותר ירדה המניה בכ-12%, ככל הנראה על רקע החולשה הגוברת והולכת בתחום הטלקום והסלולר.
lt/pgt

ltpgt
נזכיר, כי פרט לאזהרת הרווח של מוטורולה, נשמעו היום הערכות מכיוונו של בכיר בחברת אינטל , כי ענף הטלקום עומד בפני פשיטת רגל, לנוכח ההוצאות העצומות שחברות הוציאו על טכנולוגיית הדור השלישי של הטלפונים הסלולריים. ברור, שאם אומנם השוק נפגע, הרי שקומברס לא תוכל למכור את שירותי התקשורת השונים שלה, כולל המסרים המאוחדים, באותה קלות.
lt/pgt

ltpgt
למרות העלייה בסיום, המניה כבר איבדה 24% בסיכום חודשי. יצוין, כי אמש התראיין קווין ווד, האחראי על פעילות קומברס בארה"ב, לסוכנות הידיעות רויטרס, במסגרת קונגרס ה-GSM שבו החברה לוקחת חלק. ווד אמר כי החברה מרגישה בנוח עם התחזיות לרבעון הרביעי של השנה, וכי היא חשה דרישה גבוהה לשירותיה הן מכיוון אירופה, והן באזורים גיאוגרפיים אחרים, כמו אסיה וצפון אמריקה. את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של השנה תפרסם החברה בעוד כשלושה שבועות, וההערכות הממוצעות הן כי היא תדווח על רווח של 39 סנט למניה ועל הכנסות של 330 מיליון דולר.
ltbrgt
lt/bgtאולטיקום איבדה 13% על רקע החולשה בטלקום ltbgt
עם זאת, צד היורדות היום איכלס מניות ישראליות לא מעטות. וכך, מניית חברת אולטיקום מקבוצת קומברס, העוסקת בשירותי ערך מוסף לחברות תקשורת, צנחה היום ב-13.1% למחיר של כ-26 דולר. נראה, כי הירידות אצל אולטיקום היו היום אף הן, ממש כמו קומברס בתחילת היום, על רקע החולשה בשוק הטלקום והסלולר.
lt/pgt

ltpgt
מניית טופ אימאג' הוסיפה היום במומנטום השלילי ואיבדה 8.5% למחיר של 1.7 דולרים, ובכך השלימה

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully