וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי.בי.סי החדירה אורניום לארה"ב ללא הפרעה

11.9.2003 / 11:06

הרשת הוכיחה: למרות פיגועי ה-11.9 גבולות המדינה עדיין פרוצים. מיכל האורניום נשלח במכולה מג'קרטה - אחת מבירות הטרור. בממשל זועמים

בעוד נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, מציג לציבור האמריקאי את עמידתה האיתנה של אמריקה מול איומי הטרור של אחרי ה-11.9, באים אנשי רשת איי.בי.סי ומוכיחים שגבולות המדינה עדיין פרוצים. רשת החדשות האמריקאית הצליחה, בפעם השניה, להחדיר ללא הפרעה משלוח של אורניום לתחומי המדינה.

הניסוי שערכה הרשת כללה משלוח של 15 ק"ג של אורניום מרוקן, חומר לא מסוכן שהכנסתו למדינה חוקית, בתוך צינור מתכת. "אם הם לא מאתרים את זה הם לא יאתרו את הדבר האמיתי", אמר חוקר בתחום הפיסיקה הגרעינית שהשאיל את הציוד לטובת הניסוי. הוא הסביר כי מיכל אורניום מועשר אמור לספק "חתימה" דומה למיכל שהשתתף בניסוי בבדיקה במכונות השיקוף.

המזוודה ששלחה איי.בי.סי הוכנסה לתיבת עץ יחד עם רהיטים נוספים שהוכנסו למכולה בג'קרטה בירת אינדונזיה – עיר המוגדרת על ידי ארה"ב כאחד האזורים "החמים" ביותר בשל פעילות נרחבת של אל קאעדה וארגוני טרור נוספים. המכולה נשלחה ללוס אנג'לס בסוף חודש יולי, שבוע בלבד לפני הפיגוע הקשה במלון "מריוט" בג'קרטה.

התיבה שהכילה את המזוודה כלל לא נפתחה או נבדקה לפני שנשלחה ללוס אנג'לס. מפיקי הרשת טוענים כי לקח להם רק כמה ימים למצוא חברה שתשלח את המטען בלי לשאול שאלות. מחברת "מירסק" שביצעה את המשלוח נמסר כי נהליה אינם מחייבים את סוכניהם לבדוק את המטען שהם שולחים וכי הם מתבססים על הבדיקות שמבוצעות במדינות השונות.

השר לביטחון פנים בארה"ב, טום רידג', דיבר על שיפורים משמעותיים באבטחת נמלי הכניסה לארה"ב, הנובע גם מהגברת האבטחה בנמלים בחו"ל ששולחים את המטענים למדינה. רק בשבוע שעבר אמר השר, כי "ארה"ב מתחילה לפעול אלפי קילומטרים מתחומה, הרבה לפני שמכולה מועמסת על ספינה".

בממשל שוקלים כתבי אישום נגד הרשת

המכולה הגיעה ללוס אנג'לס ב-23 באוגוסט, ובשל העובדה שנשלחה מג'קרטה סומנה לבדיקה. ואולם, אמצעי האבטחה של הרשויות לא זיהו דבר בבדיקות הקרינה והשיקוף. "הדרך היחידה שיכלו לזהות אם מדובר באורניום מועשר או מרוקן היא לפתוח את המכולה ולבדוק אותה מבפנים", אמר המדען שסייע לניסוי. החותם שסגר את המכולה לא נשבר ולכן ניתן לקבוע כי היא כלל לא נפתחה.

במשרד לביטחון פנים בארה"ב ביקרו בחריפות את ה"תרגיל" של איי.בי.סי וחקרו את אנשי הרשת שהיו מעורבים בו. בממשל טוענים כי סוכניו הצליחו במשימתם, כיוון שהאורניום המרוקן אינו מייצג העתק מדויק של אמצעי לחימה. "בדקנו את זה וקבענו כי הוא לא מהווה סכנה לאמריקה", נאמר בהודעה הרשמית.

סוכני הממשל פשטו על משרדי רשת איי.בי.סי ועל בתי העובדים המעורבים בבדיקה במטרה להחרים קלטות שתיעדו את הבדיקה. סוכנים הגיעו גם לביתו של המדען שסייע לרשת בבדיקתה. במשרד לביטחון פנים עדיין שוקלים האם להאשים את האנשים המעורבים בניסוי בעבירות פליליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully