וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: יצרניות ציוד התקשורת רשמו ירידות חדות; אלקטל איבדה 7.6% ופסיון צנחה ב-9%

3.3.2001 / 18:53

דויטשה טלקום עלתה ב-1.2% לאחר שליברטי מדיה רכשה ממנה מניות בשווי 2 מיליארד דולר בחברות כבלים גרמניות

גיא צ'אק
ltpgt
שוקי אירופה סיימו את יום המסחר בירידות חדות בעקבות פרסום אזהרות הרווח של סאן מיקרוסיסטמס ומוטורולה. תרמו למצב הרוח הפסימי תחזיות קודרות מאינטל וקואלקום לגבי עתידן של יצרניות ציוד התקשורת. בלונדון ירד ה-FTSE באחוז, ה-CAC 40 ירד ב-2.4% והדקס יורד עתה ב-2.6%.
lt/pgt

ltpgt
יצרניות ציוד הטלקום הגדולות קיבלו מספר מהלומות: בית ההשקעות גולדמן סאקס הוריד המלצות למניות אלקטל, מרקוני ונוקיה. מוטורולה (סימול MOT) הזהירה מפני האטה ואפילו הפסד תפעולי. נוקיה, יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה, ירדה ב-6.1%; אלקטל ירדה ב-7.6%; אינפיניון ירדה ב-5.2%; ובוקהם ירדה ב-6.7%. פסיון, המפתחת טכנולוגיות סלולריות של הדור השלישי, צנחה ב-9.4%.
lt/pgt

ltpgt
יצרנית ציוד הטלקום קואלקום הזהירה כי לוח הזמנים שקבעו חברות הטלקום האירופיות ליישום הדור השלישי של הטלפונים הסלולריים הוא שאפתני. להערכת החברה, יחול עיכוב של לפחות שנתיים במעבר לטכנולוגיה החדשה.
lt/pgt

ltpgt
מייסד ומנכ"ל קואלקום, אירווין ג'ייקובס, העריך בראיון ל"פייננשל טיימס" ששירותי ה-G3, הנמצאים כעת בהליכי פיתוח, לא יהיו מוכנים לשיווק לפני סוף 2004-תחילת 2005. מניות הטלקום, שפתחו במגמה מעורבת, עברו לירידות חדות לנוכח האווירה הקודרת. וודאפון ירדה ב-2.6%; בריטיש טלקום ירדה ב-1.7%; וטלפוניקה הספרדית איבדה 0.6%.
lt/pgt

ltpgt
קונסורציום של חברות בראשות ליברטי מדיה ירכוש שליטה ב-6 חברות טלוויזיה בכבלים בגרמניה תמורת יותר מ-2 מיליארד דולר במזומן. החברות ירכשו את המניות מענקית התקשורת הגרמנית, דויטשה טלקום.
lt/pgt

ltpgt
עסקה זו חשובה מאוד לדויטשה טלקום, השקועה עד צוואר בחובות בעקבות הוצאות עצומות על רשיונות הפעלה לדור השלישי של הטלפונים הניידים. דויטשה טלקום הגיבה בעליות של 1.2%.
lt/pgt

ltpgt
חברת הטלוויזיה בכבלים UPC, המחזיקה במניות תבל, הודיעה כי תגייס 1.5 מיליארד יורו דרך הנפקת מניות חדשות. החברה הודיעה כי תשתמש בכסף שיגויס בהנפקה על מנת לקצץ את חובותיה הגואים. מניית החברה הגיבה להודעה בעלייה של 6.4%.
lt/pgt

ltpgt
בשוק הרכב המשיכה לבלוט מניית פז'ו סיטרואן בעלייה של כאחוז. החברה הודיעה לפני יומיים על עלייה של 80% ברווחיה לרבעון וציינה כי היא צופה עלייה במכירות. מנגד ירדו פולקסווגן, רנו, ב.מ.וו. ודיימלר קרייזלר בכ-2.5% כל אחת.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully