וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב השרים תומכים בגירוש ערפאת

11.9.2003 / 6:41

אחר הצהריים יכנס ראש הממשלה את הקבינט. שלום: יש רוב לגירוש, אולם אין ודאות שנקבל החלטה. הפלסטינים: צה"ל השתלט על בניין המשקיף על המוקטעה

ראש הממשלה, אריאל שרון, יכנס אחר הצהריים את הקבינט, לדיון שבו ידרשו ממנו רבים מן השרים לגרש את יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת. בקול ישראל דווח כי בקרב השרים קיים רוב מוחץ לגירושו. גם גורמים ביטחוניים רבים, ובראשם שר הביטחון, שאול מופז, מוסיפים לדרוש את גירוש היו"ר. לפני ישיבת הקבינט יכנס ראש הממשלה, ששב הלילה מהודו, דיון של בכירי מערכת הביטחון בדרכי התגובה של ישראל על הפיגועים בצריפין ובירושלים. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי תיבחן אפשרות לפעולה נרחבת של צה"ל ברצועת עזה ובערים הפלסטיניות בגדה.

שר החוץ, סילבן שלום, אמר הבוקר כי אמנם יש רוב בקבינט לגירוש עראפת, אך הוא אינו בטוח שהיום תתקבל הכרעה בסוגייה. לדבריו, אם אבו-עלא הוא זרועו הארוכה של עראפת - אין טעם בשיחות עימו.


הבוקר דיווחו מקורות פלסטינים מרמאללה כי כוחות צה"ל השתלטו הבוקר על בניין משרד התרבות הפלסטיני - בניין רב קומות המשקיף על מתחם מוקטעה, שבו נמצא יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת. המקורות מסרו לקול ישראל, כי חיילי צה"ל השתלטו על הקומה העליונה של הבניין ופינו משם את הפקידים.

כתבי "הארץ" אלוף בן וגדעון אלון מוסיפים:

לקראת הדיונים היום, אמר הלילה גורם בכיר בקבינט, כי ישראל ממשיכה לעת עתה לפעול על פי החלטות הקבינט מה-18 באוגוסט, אך היום יתקבלו ככל הנראה החלטות חדשות. המקור הדגיש את מקומו של ערפאת בדיונים היום. לדבריו, ערפאת הוא "האחראי הראשי למצב הקיים", בנוסף על אחריותו רבת השנים "לשפך דם ולפעולות האכזריות ביותר שניתן להעלות על הדעת".

בתשובה לשאלה האם הימצאות ערפאת תפריע לממשלה הפלסטינית החדשה, השיב המקור כי ישראל עשתה את המוטל עליה בתמיכה בממשלה הפללסטינית הקודמת. לדבריו, גורלו של ערפאת עלה לא אחת לדיון, והחלטה בנושא תתקבל ככל הנראה היום. מקורות בפמליית שרון אמרו אתמול שישראל תגיב בחריפות כבר בסוף השבוע הקרוב. לפני צאתו מהודו בדרכו חזרה לארץ אמר שרון: "נעשה את מה שצריך לעשות, נעשה כל מאמץ לשים קץ לטרור".

ממשלת הודו הביעה תנחומים

שרון קיצר ביממה את ביקורו בהודו בעקבות הפיגועים בצריפין ובירושלים. הוא ויתר על הביקור בבומביי, תחנתו השנייה במסע. ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי ואג'פאי, התקשר אל שרון במלונו, הביע תנחומים ואמר: "ממשלתי תעשה הכל להידוק שיתוף הפעולה בכל התחומים שנידונו בשיחותינו, לרבות כמובן המלחמה בטרור".

אתמול נועד שרון עם שר האוצר ההודי, ג'אסוואנט סינג, שבתפקידו הקודם כשר החוץ ביקר בישראל ותמך בהידוק הקשרים עמה. השניים השתתפו בארוחת צהריים עם עשרות אנשי עסקים ותעשיינים משתי המדינות. המארח, נשיא התאחדות התעשיינים ההודית, הפליג בדברי גינוי לטרור וקרא לשרון לשנות את ההחלטה "המאכזבת" לסגור את הקונסוליה הישראלית בבומביי - "מרכז הפעילות העסקית והתיירותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully