וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום ההנפקה מתרחק, אבל לאקזקט אין בעיית מזומנים: השלימה גיוס פרטי של 26.6 מ' ד' לפי שווי של 300 מ'

3.3.2001 / 18:53

בין המשתתפות בגיוס: חברת ההחזקות אמפל, שבשליטת רז שטיינמץ, שהשקיעה 5 מ' ד', סאן מיקרוסיסטמס וטרידנט - שלושתן הרחיבו החזקה קיימת בחברה

גתית פנקס

חלום הכניסה של חברת אקזקט לבורסת הנאסד"ק מתרחק, לאור המצב הנוכחי בשוק הטכנולוגיה, ובסוף ינואר היא אף הודיעה על משיכת התשקיף שהגישה במארס 2000. עם זאת, נראה שלחוסר ההצלחה להגיע לנאסד"ק אין שום קשר לביצועיה של החברה, וגם בתקופה קשה כזו הצליחה אקזקט להגשים חלום אחר שלה, אולי צנוע יותר - השלמת גיוס פרטי של 26.6 מיליון דולר לפי שווי של 300 מיליון דולר אחרי הכסף.



מדובר בהחלט בהישג עבור החברה, למרות שההערכות האופטימיות היו שהגיוס הפרטי שהיא תבצע יהיה לפי שווי גבוה יותר, של 340 מיליון דולר אחרי הכסף. נזכיר, כי אקזקט, המפתחת מערכות לניהול של מידע ובילינג ברשתות תקשורת, כבר קיוותה פעמיים לצאת בהנפקה ציבורית. בפעם הראשונה קיוותה לגייס 75 מיליון דולר לפי מחיר של 15 מיליון דולר, ובפעם השניה, ביוני 2000, החברה עשתה התאמה בין השוק ובין ציפיותיה, שעה שביקשה לגייס 45-55 מיליון דולר לפי שווי של 297-243 מיליון דולר.



לאחר משיכת התשקיף הסביר לנו ערן וגנר, מייסד ויו"ר אקזקט, כי התקופה טרם היציאה להנפקה מנעה מהם לבצע בנוחות צעדים פיננסיים. "היינו חייבים לדווח על הכל", הסביר. לכן, לא בטוח שכל הפרטים לגבי המשקיעים בחברה נמצאים כיום בידינו, ואולם שלושה גופים עיקריים, שכבר היו בעלי מניות בחברה, המשיכו להביע בה אמון גם בגיוס הנוכחי.

סאן ואמפל ממשיכות להביע אמון באקזקט
וכך, חברת ההחזקות הישראלית אמפל שבשליטת רז שטיינמץ, הגדילה את החזקתה בחברה ל-14.5%, לאחר שהשקיעה 5 מיליון דולר נוספים. רז שטיינמץ בעבר ל-TheMarker.com כי הוא מאמין שאקזקט, במנהליה ובטכנולוגיה שלה, וכי לא יהסס לקחת חלק בסיבוב הגיוס הבא שלה - דבר שאכן יצא מן הכוח אל הפועל.



מי שעוד לקחה חלק בגיוס הן חברת סאן מיקרוסיסטמס , שנמצאת היום בכותרות בהקשר לא כל כך מחמיא, לאחר אזהרת הרווח שסיפקה לרבעון הראשון של 2001. טרם השלמת הגיוס החזיקה החברה ב-5% מהון מניות אקזקט, וזאת לאחר שהקשר בין החברות החל ערב הגשת התשקיף הראשוני של אקזקט, שאז סאן מיקרוסיסטמס הובילה גיוס פרטי בהיקף של 15.5 מיליון דולר.



עוד השתתפו הפעם: חברת טרידנט, שהחזיקה בכ-13% מהון מניות אקזקט טרם ההנפקה, ו-TVC. בעלי מניות נוספים בחברה הם אקליפטוס, Israel Seed Partners וטכנורוב - שככל הידוע, לא לקחו חלק בהנפקה - ומייסדי החברה, אריק גריס, לימור שוויצר וערן וגנר.



המערכת של אקזקט מספקת מענה לצורך של ספקיות תקשורת וספקיות שירותי אינטרנט באיסוף, ניתוח וניהול מידע לגבי אופי השימוש שעושה הלקוח ברשתות התקשורת. על ידי ניטור של סוג השימוש ברשת יכולות כעת ספקיות התקשורת לגבות תשלום מלקוחותיהן עבור השימוש באפליקציות הרשת השונות, וליהנות עקב כך מגידול משמעותי בהכנסותיהן. הטכנולוגיה של החברה תומכת בפלטפורמות תקשורת שונות, כמו רשתות טלקום, רשתות IP ורשתות סלולריות.



אגב, חברת נארוס, מתחרתה של אקזקט, השלימה בסוף 2000 אף היא גיוס בו קיבלה 26 מיליון דולר לפי שווי מרשים של כ-300 מיליון דולר. נראה כי הנהלת אקזקט ובתי ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון, צ'ייס מנהטן H&Q ופייפר ג'פרי, שהיו אמורים להוביל את אקזקט לוול סטריט, עדיין לא ויתרו על הרעיון, והם מחכים פשוט לתזמון מתאים. מכל מקום, מזומנים כעת לא חסרים לחברת הבילינג.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully