וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אבו עלא חייב לפרק את ארגוני הטרור

רויטרס

10.9.2003 / 17:45

אבו עלא הודיע היום רשמית שהוא מקבל את מינויו לראש ממשלה. הבית הלבן: הממשלה הפלסטינית החדשה חייבת להצהיר על התנגדותה לטרור

הממשל האמריקאי קרא היום לראש הממשלה הפלסטיני המיועד, אבו עלא, להצהיר על התנגדותו לטרור ולפעול נגד מבצעיו. אבו עלא הודיע היום כי הוא מקבל רשמית את המינוי.

דובר הבית הלבן אמר כי "אנחנו מאמינים כי הממשלה הפלסטינית החדשה צריכה להצהיר בבירור על התנגדותה לטרור על כל צורותיו, לדרוש כי פעולות הטרור ייפסקו ולפעול בנחישות להוצאת ארגוני הטרור והגופים החמושים שאינם בפיקוח הרשות הפלסטינית, מחוץ לחוק ולפרקם". הדובר הוסיף כי "ראש הממשלה המיועד החליט להקים ממשלת חירום ואנחנו ממשיכים להדגיש כי עליו לקבל את הפיקוד על כל זרועות הביטחון ברשות, להתחיל לפעול לפירוק ארגוני הטרור, לטפל בשחיתות ולפעול כדי לסייע לפלסטינים לחיות חיים טובים יותר".

אבו עלא אמר היום בצאתו מפגישה שקיים עם יו"ר הרשות, כי ערפאת "ביקש ממני להיות ראש הממשלה ואני מקבל עלי את התפקיד". לדבריו, "כעת אתחיל בהרכבת הממשלה. זו תהיה ממשלת חירום". אבו עלא ציין עןד כי יתכן שיסתפק בשלב ראשון בממשלה בת שמונה שרים בלבד.

ראש הממשלה אבו עלא יבקש מחר את תמיכת המועצה המחוקקת בממשלתו החדשה. בקול ישראל דווח כי מוחמד דחלאן ישאר בתפקיד השר הממונה על הביטחון ונאסר יוסף יכהן כשר הפנים. גם סלאם פיאד ונביל שעת' ימשיכו בתפקיד כשרי האוצר והחוץ, בהתאמה. פיאד ימונה גם לסגן ראש הממשלה. הרכב הממשלה אינו סופי.

ערפאת ביקש מאבו עלא לקבל על עצמו את תפקיד ראש הממשלה בסוף השבוע האחרון, לאחר התפטרותו של אבו מאזן מהתפקיד. אבו עלא אמר עד כה, כי יסכים לקבל על עצמו את התפקיד רק אם יקבל ערובות מארה"ב לכך שישראל תשנה את מדיניותה בנושא ההתנקשויות וההתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully