וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מנוחה בוול סטריט: אזהרות הרווח של סאן ומוטורולה יסחפו את השוק לירידות חדות בפתיחה

3.3.2001 / 18:53

"בור ללא תחתית", הגדירו היום ביאוש פעילים את השוק; החוזים העתידיים מצביעים על קריסה של יותר מ-4% בפתיחה; צ'ק פוינט תרכז עניין על רקע הירידה החדה אמש

גתית פנקס

"בור ללא תחתית", כך הגדירו היום פעילים בוול סטריט - לא בלי יאוש - את מדד הנאסד"ק, שפותח היום את המסחר בנקודת השפל שלו של השנתיים האחרונות. נראה כי גם היום המסחר יעמוד בסימן שלילי במיוחד, לאור אזהרות הרווח של הענקיות מוטורולה (סימול MOT) וסאן מיקרוסיסטמס 10003602-MRQ .



בבורסות האלקטרוניות מניות הטכנולוגיה רושמות כעת ירידות חדות, והחוזים העתידיים על מדד הנאסד"ק מצביעים על קריסה של יותר מ-4% בפתיחה. אלה על מדד ה-S&P 500 מעידים על ירידה של יותר מ-1% בשוק הרחב יותר.



מוטורולה, ענקית מוצרי התקשורת והסלולר, התריעה היום כי לא תוכל לעמוד במספרים שהיא עצמה סיפקה לרבעון הראשון של 2001, שהיו הכנסות של 8.8 מיליון דולר ורווח של 12 סנט למניה. החברה תלתה את האשם בחולשה בהזמנות מלקוחות - שמימדיה היו גדולים מן הצפוי - מכל הסקטורים ובכל קווי המוצרים שלה.

מוטורולה עלולה להציג הפסד תפעולי
כמו כן, החברה אמרה כי ההאטה הכללית בתעשייה והצטברות של מלאי אצל לקוחותיה הובילו לשינוי בהזמנות ממנה. המכה למשקיעים היתה קשה במיוחד, שכן החברה הודיעה כי תציג הפסד תפעולי ברבעון הראשון של השנה.



וכאילו הודעה שלילית כזו מכיוונה של מוטורולה לא מספיקה, פירסמה מוקדם יותר חברת המחשבים סאן אזהרת רווח לרבעון הנוכחי, הראשון של 2001. בשיחה עם אנליסטים קיצצה החברה את תחזית הרווח לרבעון לטווח של 9-7 סנט למניה, וזאת לעומת תחזית קודמת לרווח של 15 סנט למניה. סאן צופה כעת כי היא תצמח ב-13%-10% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל, בעוד אנליסטים קיוו לצמיחה של לא פחות מ-30%.



"אין מה שיעצור את מכת הירידות המתמשכת", אמר היום אנליסט בוול סטריט, "אין שום חידוש מהזירה המקרו כלכלית והמצב הגרוע מתחיל אולי להפיח תקוות על הורדת ריבית במפתיע על ידי הבנק הפדרלי, ממש כפי שעשה בינואר", הוסיף. אנליסטים אחרים אמרו שאינם מאמינים שנגיד הבנק, אלן גרינספאן, יבצע מהלך שכזה, וכי הם צופים שהוא יוריד את הריבית ב-0.5 נקודות אחוז נוספות רק בפגישת ועדת ראשי השווקים הפתוחים בעוד כחודש.

צ'ק פוינט - האם היום תשתקם בניגוד לכיוון השוק?
הישראליות אתמול ספגו ירידות חדות למדי, ובעיקר מניות החברות הגדולות. מעניין יהיה לראות כיצד ייסחרו היום מניות החברות שספגו אמש את הירידות החדות ביותר, ובכלל זה מניית צ'ק פוינט , שצנחה אתמול ב-12.4%.



בבית ההשקעות סלומון סמית ברני העריכו אתמול כי הירידה החדה במניה מקורה בבלבול עם חברת צ'קפוינט האמריקאית, שפירסמה אזהרת רווח. ועדיין, מחזור המסחר אתמול במניה היה עצום, וייתכן כי בימים הקרובים תתברר סיבה אחרת לנפילה במניה, כפי שקורה לא אחת.



מכל מקום, גיל שווייד, מנכ"ל ונשיא החברה, אמר לנו אמש כי הוא אומנם לא יכול להתייחס לירידות במניה, אך אין כל שינוי לרעה בביזנס. ואכן, אנליסטים מעריכים כי החברה תוסיף להציג שיעורי צמיחה גבוהים גם בעתיד. בסלומון, למשל, מציבים למניה מחיר יעד של 150 דולר - פי 2 מעל למחירה היום.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully