וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כישלון יהיה מסר הרסני לשיקום כלכלת העולם"

10.9.2003 / 14:21

כך אמר בקנקון ראש ארגון הסחר העולמי ערב הכינוס השנתי. המטרה: גיבוש הסכם שיצמצם הפער בין המדינות העניות לעשירות

היום צפוייה להיפתח בקנקון שבמכסיקו ועידת ארגון הסחר העולמי. ערב הגעתם של אלפי שרים, בכירים ומפגינים, הורגשה במקום אווירה קשה ומתוחה מאוד. "כישלון בוועידה הוא פשוט לא אופציה", אמר המנהל הכללי של ארגון הסחר העולמי, סופאצ'י פאניצ'פקדי. "כישלון כזה ישלח מסר הרסני לגבי השיקום הכלכלי בעולם, ויביא להגברת המצוקות במדינות העניות".

בוועידה, שתימשך חמישה ימים, ישתתפו 146 המדינות החברות בארגון הסחר העולמי. במהלך הכינוס צפויות החברות לגבש הסכם סחר עולמי חדש, שמטרתו לאזן את ההבדלים העצומים בין דרישות ויכולות המדינות העניות והעשירות.

בבי.בי.סי דווח כי הנושא העיקרי שצפוי לעורר מחלוקת בין המדינות הוא חקלאות, אולם גם בנושאים נוספים כגון מחירי תרופות, תעריפי פלדה וקניין רוחני, צפוייה אי-הסכמה בין המדינות.

למרות האופטימיות שהורגשה השנה בתחום הסחר העולמי, מעטים מאמינים כי ועידת קנקון תביא להסכם מוחלט וסופי. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, שוחח השבוע בטלפון עם עמיתיו בברזיל, פקיסטאן, דרום אפריקה והודו, בניסיון לשכנעם להגיע לפשרה בכינוס.

המדינות המתפתחות קוראות ל"עולם העשיר" לקיים את הבטחותיו מכינוסים קודמים, ולסייע להן. בראש המדינות המתפתחות עומדות הודו, סין וברזיל, אשר מתכננות, לנצל לטובתן את חוקי ארגון הסחר העולמי. מנגד, טוענות המדינות העשירות, כי המדינות העניות חייבות לפעול לקידום רפורמות מסחריות, אשר תשפרנה את מצבן הכלכלי.

לפי שעה נראה כי הרוחות מחוץ למקום הכינוס עדיין שקטות, וההפגנות שהתקיימו עד כה במקום היו מתונות יחסית. אולם רבים צופים כי למעלה מ-150 אלף מפגינים יגיעו לקנקון במהלך ימי הוועידה ויפרו את השלווה הזמנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully