וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דחיית ערעור נאפסטר: מתפנה תעשיית התקליטים לטפל באתרים "תואמי נאפסטר"

3.3.2001 / 18:53

איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי (RIAA) שלח התרעות לכ-60 חברות המפעילות תוכנות דומות לזו של נאפסטר. כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל"

סוכנויות הידיעות

כעת, כאשר נצחונן של חברות התקליטים על שירות החלפת הקבצים נאפסטר כמעט מובטח, מתפנה תעשיית התקליטים לטפל במאות אתרי אינטרנט "תואמי נאפסטר" המאפשרים הורדת קבצי מוסיקה חינם ברשת. כך מדווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל".


איגוד תעשיית ההקלטות של אמריקה (RIAA) שלח במהלך השבוע התרעות לכ-60 חברות אינטרנט המספקות חיבור לשרתים המפעילים תוכנות דומות לזו של נאפסטר, אך אינן קשורות לחברת נאפסטר עצמה. RIAA פתח במאבק נגד חברות אלה אחרי שבשבוע שעבר דחה בית המשפט לערעורים את ערעור נאפסטר על פסק הדין, שקבע כי החברה הפרה זכויות יוצרים.


RIAA לא היה בין התובעים במשפט נאפסטר, משום שחברות התקליטים עצמן הן שתבעו את שירות החלפת הקבצים. האיגוד נקט בפעולות נגד אתרים "תואמי נאפסטר", משום שהוא משמש כגוף המופקד, מבחינת חברות התקליטים, על איתור מוסיקה פיראטית.


צ'אד בוידה, האיש שיצר את Napigator, תוכנת חינם המאפשרת לגולשים לאתר שרתים "תואמי נאפסטר" ברשת, אמר כי הצעד של RIAA היה צפוי, אם כי מוקדם יותר משרבים חזו.


מומחים משפטיים גורסים כי בעקבות פסיקת בית המשפט נגד נאפסטר, רבים מהאתרים "תואמי נאפסטר" ייאלצו להפסיק לספק את השירות, אם כי ייתכן שחלקם יעדיפו לנהל מאבק משפטי נגד RIAA. מה גם שחלק מהחברות שמספקות שירותי החלפת קבצים אינן פועלות בארה"ב, דבר שעשוי להקשות על RIAA.


יתרה מזאת, סביר כי גירסאות של נאפסטר ימשיכו לצוץ באינטרנט, היות שדי במחשב אישי וחיבור מהיר לאינטרנט כדי להפעיל שירות "תואם נאפסטר" ברשת.



בנוסף לשירותים "תואמי נאפסטר" תיאלץ תעשיית התקליטים להתמודד גם עם גנוטלה (Gnutella), מערכת שיתוף קבצים שמאחר שאינה מבוססת על מחשבים מרכזיים, יהיה הרבה יותר קשה להביא לסגירתה באמצעים משפטיים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully