וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן JVP תתבע את לוסנט בטענה למצג שווא בעסקת כרומטיס

3.3.2001 / 18:53

JVP העדיפה למכור את כרומטיס ללוסנט - למרות הצעה מתחרה של סיקמור ב-5.5 מיליארד דולר

הארץ
ltpgt
lt/bgtעודד חרמוניltbgt
קרן ההון סיכון הישראלית JVP מכינה תביעת ענק נגד חברת ציוד התקשורת האמריקאית לוסנט , בטענה לחוסר תום לב במהלך המו"מ, שבסופו נמכרה לה חברת הציוד האופטי הישראלית כרומטיס, בעסקת חילופי מניות בשווי של 4.7 מיליארד דולר. מאז ביצוע העסקה צנח מחירה של מניית לוסנט מ-57 דולר ל-13 דולר, ושווי העסקה, שנחשבת לשנייה בגודלה בתחום האופטיקה ב-2000, התכווץ ל-1.07 מיליארד דולר בלבד.
lt/pgt

ltpgt
את התביעה של JVP מכינה אחת מחברות עורכי הדין הגדולות בארה"ב בשיתוף עם המשרד המייצג את JVP בישראל, טולשינסקי שטרן. התביעה מבוססת על טענת JVP - בעלת המניות הגדולה בכרומטיס, שהחזיקה ב-15.5% ממניותיה בעת המכירה במאי 2000 - כי במהלך המו"מ שניהלה עם לוסנט, הוצגו בפניה ובפני יתר בעלי המניות בכרומטיס הכנסות צפויות ספציפיות של לוסנט בהיקף של 700 מיליון דולר. הכנסות אלו, שנמחקו מאוחר יותר על ידי לוסנט, נתפשו בעיני בעלי מניות כרומטיס כביטוי לחוסנה העתידי של מניית לוסנט.
lt/pgt

ltpgt
חוסנה של מניית לוסנט השפיע על ההחלטה של בעלי המניות של כרומטיס להעדיף את הצעת הרכש שלה על פני הצעת רכש שהגישה המתחרה של לוסנט, חברת סיקמור. על פי ההערכות הציעה סיקמור עבור כרומטיס 5.5 מיליארד דולר, כ-800 מיליון דולר יותר מהצעתה של לוסנט. בעקבות ביטול רכישת כרומטיס, החליטה סיקמור לרכוש את חברת הציוד האופטי סירוקו בכ-2.9 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
טענות JVP ומנהל הקרן, אראל מרגלית, נוגעות גם לחקירה שמנהלת כיום רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) נגד לוסנט. החקירה נפתחה לאחר שהתברר ששניים מבכירי לוסנט, שהיו מעורבים במכירתה של כרומטיס, מיהרו למכור את חבילת המניות של לוסנט אותה החזיקו זמן קצר לאחר השלמת המכירה. ה-SEC בודקת חשדות כי שני הבכירים ידעו כי הכנסות לוסנט צפויות להיפגע, ובעקבות כך יצנחו שערי מניות החברה, ועל כן טוענת JVP כי המו"מ עימה לא נעשה בתום לב.
lt/pgt

ltpgt
בעלי המניות של כרומטיס קיבלו כחודשיים לאחר החתימה על העסקה עם לוסנט את מניות לוסנט לפי שער של 40 דולר למניה, ב-17 דולר פחות מהשער בו נחתמה העסקה - 57 דולר למניה. JVP חילקה את מניות לוסנט שקיבלה למשקיעים בה רק לפני 10 ימים, במחיר מניה של 13 דולר, ב-77% פחות מביום העסקה, לאחר שנקלעה לוויכוח עם נציבות מס הכנסה באשר לגובה המס שתשלם. חלק מהמשקיעים ב-JVP הפסידו פחות מכך, כי הם גידרו את ערך מניותיהם סביב ה-40 דולר.
lt/pgt

ltpgt
העיכוב בחלוקת המניות הסב לחברת הניהול ולמשקיעים בקרן הפסד של כ-570 מיליון דולר מהסכום שהקרן היתה אמורה לקבל עם חתימת העסקה - 736 מיליון דולר. גם כך, עדיין מדובר בשיעור רווחים גבוה מאוד של JVP, שהשקיעה בכרומטיס 10 מיליון דולר בשלב הסיד, וחילקה לבסוף למשקיעים מניות בשווי של 166 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
ב-JVP סירבו להגיב על הידיעה ולאשר את דבר הכנת התביעה נגד לוסנט. שני יזמי כרומטיס, רפי גדרון ואורני פטרושקה, שהחזיקו כל אחד ב-8.1% ממניות החברה בעת מכירתה, עובדים כיום בלוסנט.
ltbrgt
החזקות JVP בכרומטיס:
שיעור החזקה - 15.5%;
שווי המניות בעת העסקה - 736 מיליון דולר;
שווי המניות כיום - 166 מיליון דולר;
שיעור ההפסד - 570% (77 מיליון דולר);
היקף ההשקעה של JVP - כ-10 מיליון דולר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully