וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד אפל בכניסה לחקירה: שיחפשו מישהו אחר

3.3.2001 / 18:53

אתמול פורסם כי מתנהלת חקירה נגדו בחשד לשיבוש הליכי משפט וקידום עסקים בעזרת קשרים פוליטיים; טוען שחקירתו נועדה למנוע את מינויו של ח"כ ריבלין לשר המשפטים

איש העסקים דוד אפל, החשוד בסדרה של עבירות הנוגעות לשיבוש הליכי משפט וקידום עסקים בעזרת קשרים פוליטיים, הגיע הבוקר לחקירה נוספת ביחידה הארצית לחקירות.

בגלי צה"ל נמסר כי עם כניסתו למקום אמר אפל לעיתונאים כי מדובר בחקירת סרק מיותרת. "אני מודיע לכל מי שרוצה להשתמש בגב שלי למטרתו האישית - שיחפש מישהו אחר".

מוקדם יותר אמר אפל כי החקירה המתנהלת נגדו "מיועדת לרדיפתי האישית ולהכפשת שמי". אפל הוסיף כי לדעתו הסיבה לחקירה היא פוליטית, ומטרתה היא למנוע את מינויו של ח"כ רובי ריבלין לשר המשפטים.

אפל הודיע שהוא מבקש שתוקם ועדת חקירה ממלכתית, שתבדוק את "השיטה הפסולה בה פועלת המערכת ואת הנזק שהיא גורמת לחברה הישראלית". הוא הוסיף ש"אני מעמיד את עצמי ראשון לחקירה בפני אותה ועדה, אם יימצא רבב במעשיי - אשא במלוא חומרת הדין. אם לא, האנשים הנוקטים באותן שיטות פסולות ייאלצו לשלם את מחיר הרדיפה המטורפת והפגיעה בחברה".


ח"כ ריבלין עצמו טען הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי עיתוי פירסום החקריה נגד אפל "תמוה מאוד".

בין החשדות: הדלפה למרדכי על החקירה נגדו

אתמול הותר לפירסום כי בשנה האחרונה מנהלת היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות במשטרה חקירה רחבת היקף נגד אפל, בחשד לשורת עבירות, בהן שיבוש הליכי משפט בפרשת יצחק מרדכי, נסיון לקדם את ענייניו העסקיים ביוון בעזרת קשריו עם אריאל שרון ואהוד אולמרט, ומתן טובות הנאה לח"כ ריבלין בתמורה לקידום חוק דרעי.

על פי החשד, העביר אפל למרדכי מידע על כך שמתנהלת נגדו חקירה במשטרה בעניין ההטרדות המיניות. אפל שמע על הדברים מח"כ ריבלין, שעודכן על העניין מפי יושב ראש הכנסת אברהם בורג, שהתלונה הגיע לראשונה אליו.

הפרשה השנייה נוגעת לעסקיו של אפל בפרוייקט נדל"ן גדול ביוון. נציגיו של אפל השתתפו בפגישה בין שר החוץ היווני שביקר בישראל לבין שר החוץ, דאז, אריאל שרון. כמו כן, נבדק האם אפל מימן ארוחת ערב במלון בירושלים לראש עיריית אתונה, תחת חסותו של ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט. בנוסף, נבדק חשד על פיו מימן אפל את פעילותו הפוליטית של ח"כ ריבלין בתמורה לקידום חוק דרעי.

עד כה נחקרו תחת אזהרה אפל עצמו, ח"כ ריבלין ואהוד אולמרט, שאישר כי אפל אכן מימן את ארוחת הערב. ח"כ מיכאל קליינר (חירות), שנחקר בחשד לעבירה של תיווך לשוחד, הפריך בחקירה את החשדות נגדו.

שמו של אפל נקשר בעבר לפרשיות רבות. הוא נחקר כמה פעמים בקשר לעסקי הבנייה שלו, ובשנת 97' נטען כי היה קשור לפרשת "בר-און-חברון", למינוי עו"ד רוני בר-און לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. אפל גם חשוד כי תרם כספים לישיבת איתרי, שהעבירה את הכסף למימון הגנתו המשפטית של אריה דרעי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully