וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר גרוס: טבע מנוהלת בצורה טובה, והיא תמשיך ליהנות מעמדה מובילה בשוק התרופות הגנריות בארה"ב

3.3.2001 / 18:53

בבית ההשקעות מותירים למניה המלצת "קנייה"; צופים הכנסות של כ-2.19 מיליארד דולר ב-2001 - צמיחה של 25%

גתית פנקס
ltpgt
"טבע ממשיכה להצטיין, הן בתרופות הגנריות שלה והן בתרופת הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה". כך קובע האנליסט אלן טוכמן, מבית ההשקעות אוסקר גרוס, בדו"ח שפירסם אמש בתגובה לתוצאותיה הכספיות של החברה.
lt/pgt

ltpgt
"ברבעון האחרון הצליחה החברה להציג הכנסות ורווחי שיא", אומר טוכמן, שעה שרווחיה הסתכמו ב-57.9 מיליון דולר והכנסותיה לרבעון ב-518.5 מיליון דולר. האנליסט מעודד במיוחד מהעובדה שטבע הצליחה להגדיל בצורה מרשימה את מכירותיה בצפון אמריקה. עם זאת, מכירותיה בישראל ובאירופה הצביעו על חולשה קלה.
lt/pgt

ltpgt
הצמיחה במכירות בצפון אמריקה מקורה גם בגידול חיצוני, בזכות רכישתה של טבע את חברת נובופארם הקנדית. בנוסף, טבע הודיעה כי היא מרחיבה את התקשרותה האסטרטגית עם חברת Lundbeck, כדי לשווק את הקופקסון האוראלי.
lt/pgt

ltpgt
להערכת אוסקר גרוס, הרחבת ההתקשרות בין החברות תוביל לכך שטבע תוכל להגדיל את הוצאות המחקר והפיתוח שלה, אך במקביל לא תפגע בצורה דרמטית ברווחיה הנקיים. הוצאות המו"פ של טבע כבר צמחו בצורה משמעותית ברבעון האחרון, והאנליסט מסביר שהיה זה משום ששלוש תרופות שלה נמצאות בשלב השלישי (Phase III), שהוא האחרון לפני כניסה לניסויים קליניים.
ltbrgt
lt/bgtנתח השוק של הקופקסון: 26% משוק הטרשת הנפוצה ltbgt
המכירות מהקופקסון, התרופה האתית היחידה כיום של טבע שנמצאת בשלב ההפצה, הסתכמו ברבעון האחרון ב-72.7 מיליון דולר - צמיחה של 48% מהרבעון המקביל. בשנה כולה, ההכנסות הסתכמו ב-247 מיליון דולר. נתח השוק של הקופקסון בשוק הטרשת הנפוצה מוערך בכ-26%, כאשר לתרופת ה-Avonex של חברת ביוג'ן (סימול BGEN) יש נתח השוק הגדול ביותר.
lt/pgt

ltpgt
"טבע ניצבת במקום טוב כדי להמשיך וליהנות מעמדה מובילה בשוק התרופות הגנריות בארה"ב", אומרים באוסקר גרוס, ומעדכנים כי 49 תרופות של החברה ממתינות לאישור בארה"ב. כמו כן, החברה קיבלה 19 אישורים לתרופות השנה באירופה, ו-194 בקשות שלה לאישור נמצאות בתהליכים שונים.
lt/pgt

ltpgt
"אנחנו מרגישים שטבע מנוהלת בצורה טובה, והיא כלי טוב לרכוב איתו על גל הצמיחה הצפוי בשווקים שבהם היא פועלת", אומרים באוסקר גרוס, ומותירים למניה המלצת "קנייה".
lt/pgt

ltpgt
ברבעון הבא, הרבעון הראשון של 2001, טבע צפויה לדווח על הכנסות של 528.8 מיליון דולר, ועל רווח של 58.1 מיליון דולר. האנליסטים מעריכים כי ב-2001 כולה מכירות טבע יסתכמו ב-2.19 מיליארד דולר ורווחיה ב-248.5 מיליון דולר.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד
lt/pgt

ltpgt
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully