וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים חשאיים בין נציגי שרון לבכירים ברשות

3.3.2001 / 18:53

הפגישה התקיימה במצרים והתמקדה בבחינת דרכים לצמצום האלימות; בנוסף העביר שרון איגרת למצרים בקריאה לדף חדש ביחסי המדינות; מצרים מאשרת: ישראל ביקשה את עזרתנו בריסון החיזבאללה

מאת שי שריג

ביומיים האחרונים הגיעו לקהיר שני נציגים ישראליים מטעם ראש הממשלה, אריאל שרון, במאמץ להרגיע את המתיחות בין ישראל למצרים ובין ישראל לרשות הפלסטינית. כך מפרסם הבוקר העיתון הערבי הנפוץ "א-שרק אלאווסט".

העיתון חושף כי שני השליחים הישראליים, אחד מהם הוא יועצו של שרון, ווהבי מג'לי, נועדו בחשאי עם בכירים ברשות הפלסטינית ובחנו דרכים אפשריות לצמצום האלימות בשטחים.

שרון אמר היום כי הוא יודיע למזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, המגיע לביקור באזור, כי המו"מ בין ישראל לפלסטינים לא יתחדש כל עוד האלימות הפלסטינית, כדבריו, נמשכת.

בנוסף, העבירה ישראל להנהגה המצרית איגרת מטעם ראש הממשלה שרון, הכוללת קריאה לפתוח דף חדש ביחסים עם מצרים תוך הדגשת חשיבות מניעת מתיחויות על גבול ישראל-מצרים. שרון התחייב לטפל בכל מתיחות שתיווצר באזור באופן חיובי. מצרים הבהירה כי היא איננה מעונינת כרגע להיות מחויבת למשהו, לפני הקמת ממשלת ישראל החדשה בראשות שרון והכרזת תוכניותיה המדיניות.

ישראל מנסה למנוע פתיחת חזית נוספת בצפון


דיפלומט מצרי מאשר היום כי ישראל פנתה למצרים בבקשה לסייע להפסקת פעולות ארגון החיזבאללה מדרום לבנון. הדיפלומט אומר כי שגריר ישראל בקהיר, צבי מזל, הגיש למשרד החוץ המצרי בקשה רשמית לנהל מגעים עם סוריה ולבנון ולעשות מאמצים למנוע מהחיזבאללה לפתוח חזית לחימה נוספת, בגבול הצפון.

מצרים הסכימה לבחון את הבקשה הישראלית, אך לא הבטיחה דבר. מצרים הבהירה כי אין בכוונתה לדון ישירות עם החיזבאללה בריסון פעולותיו נגד ישראל, אלא להעלות נושא זה בפני בכירים סוריים ולבנוניים בימים הקרובים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully