וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבלין: הירוקים נגד מאפרות למעשנים

10.9.2003 / 0:01

מועצת העיר החליטה לחלק מאפרות נישאות למעשנים כדי שלא ילכלכו את הרחובות. הירוקים ומתנגדי העישון מוחים על הצעד, שמעודד לטענתם עישון

המבצע האחרון של מועצת העיר דבלין באירלנד היה אמור לשמח את כל מי שאיכות הסביבה והאוויר יקרים לליבו. אתר "אננובה" מדווח כי העיריה יצאה במבצע לחלוקת 20 אלף מאפרות נישאות למעשנים, במטרה שיזרקו לתוכן את בדלי הסיגריות שהם מעשנים במקום להשליך אותם אל הרחוב. אך הארגונים נגד עישון יוצאים בצורה נגד היוזמה בטענה שהיא מעודדת עישון.

ד"ר פנטון הוול מארגון "אש אירלנד" אמר כי "יש כאן מצב שעיריית דבלין כמעט נותנת לבני אדם תמריץ לעשן. יהיה טוב יותר אם נתבע לדין את מי שילכלך את הרחוב בבדלי סיגריות ונתרכז בהטלת האחריות על חברות הטבק".

מנהיג מפלגת הירוקים, טרוור סרג'נט, אמר שהיוזמה העירונית "משדרת לציבור מסר כפול. משרד הבריאות מצהיר בתוקף שאנחנו חייבים לעשות כל מאמץ לסייע לבני אדם להיגמל מעישון. אם ראש העיר הנכבד מסתובב ואומר לאנשים 'קחו שאיפה, הנה מאפרה'. זה באמת לא ברור באיזה צד הממשלה. אני אאיץ במועצת העיר לסייע לאנשים להפסיק לעשן במקום לדאוג שהעישון יהיה נוח".

בהשקת הקמפיין העירוני הנקרא "בדלים החוצה", אמר ראש העיר רויסטון בריידי: "בדלי סיגריות מהווים לפחות שליש מהפסולת המושלכת ברחובות העיר. אנחנו זורקים בין שלושה לארבעה מיליון בדלי סיגריות בעיר כל יום. אנחנו מנסים לנקות את העיר". בריידי הוסיף, כי עם יישום החוק נגד עישון במקום העבודה בשנה הבאה על ידי שר הבריאות, מייקל מרטין, המצב ברחובות צפוי עוד להחמיר. "אהיה מודאג לראות עליה עצומה במספר האנשים שיוצאים מהמשרדים וממסעדות בשביל לעשן. זה לוקח קרוב ל-12 שנים עד שבדל סיגריה נעלם מהרחוב", סיכם ראש העיר.

על פי החוק, מעשנים אירים שייתפסו משליכים בדל סיגריה צפויים לקנס של 125 יורו. אם העניין מגיע לבית המשפט יכול התשלום להגיע עד ל-1,900 יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully