וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 הרוגים בפיגוע בטרמפיאדה סמוכה לצריפין

10.9.2003 / 2:09

מחבל מתאבד התפוצץ במקום, הסמוך לבית החולים אסף הרופא. כל ההרוגים - חיילים. 6 שמות הותרו עד כה לפרסום. 14 בני אדם נפצעו, 6 מהם קשה. החמאס לקח אחריות

שבעה חיילים נרצחו אתמול בערב בפיגוע שאירע בטרמפיאדה סמוכה לבסיס צריפין, ליד בית החולים "אסף הרופא". לפחות 14 בני אדם נפצעו, 6 מהם באורח קשה. מחבל מתאבד הגיע לטרמפיאדה, שהיתה הומה אנשים, ופוצץ את עצמו. רוב הפצועים הם חיילים.

עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של שישה מהחיילים שנרצחו בפיגוע: רב נגד חיים אלפי, בן 40 מחיפה. הוא יובא למנוחות בשעה 16:00 בצהריים; סרן יעל כפיר, בת 21 מאשקלון. היא תיטמן בשעה 18:00; סמל יונתן פלד, בן 21 מהמושב ינוב בשרון. יובא למנוחות ב-14:30 במושבו; רב טוראי פליקס ניקולאיצ'וק, בן 20 מבת ים; רב"ט מזי גרגו, בת 19 מחולון. תובא למנוחות ב-15:30; רב סמל בכיר יעקב בן שבת, בן 39, הוא ייטמן בפרדס חנה ב-17:30 אחר הצהריים.

ממלא מקום מפקד מחוז המרכז במשטרה, תת ניצב אורי בר לב, אמר כי המטען שהתפוצץ היה בגודל בינוני והכיל אומים, ברגים וחתיכות מתכת אחרות. לדבריו, המחבל לא היה מחופש לחייל אלא לבש בגדים רגילים. בקול ישראל דווח כי מתחקיר ראשוני עולה כי בטרמיפאדה היו בשעות הפיצוץ שני חיילים שאיבטחו את המקום. כמו כן הגיע לטרמפיאדה מאבטח של מערך האבטחה התחבורה הציבורית זמן קצר לפני הפיצוץ.

הפיצוץ נשמע היטב בבית החולים הסמוך, וצוות של רופאים ואחיות רצו למקום והחלו לטפל בפצועים. אמבולנסים של מד"א הגיעו במהירות למקום ופינו את הפצועים לאסף הרופא ולבית החולים וולפסון בחולון.

לאחר הפיגוע התקבל במשטרה דיווח על מכונית שנמלטה מהמקום. בגלי צה"ל דווח כי קיים חשד שמדובר במי שהסיע את המחבל המתאבד למקום, ונפתחו סריקות בליווי מסוק.

רנטיסי: הפיגוע הוא תגובה לפשעי ישראל

בכיר החמאס, עבדל עזיז רנטיסי, אמר אתמול כי הפיגוע הוא תגובה לפשעים שמבצעת ישראל - כך דווח בגלי צה"ל. לדבריו, "הציונים חודרים לשטחינו וממשיכים לבצע חיסולים". ראש הממשלה הפלסטיני המיועד, אבו עלא, גינה את הפיגוע. בהודעה שפרסם אמר: "הפלסטינים מגנים את כל פעולות ההריגה שפוגעות בחפים מפשע, בין אם הם פלסטינים או ישראלים. פעולות כאלה ממחישות את הצורך של ההנהגות בשני הצדדים לבחון דרכים לשים קץ למעשי ההרג".

ראש הממשלה, אריאל שרון, קיבל בהודו דיווח על הפיגוע ממזכירו הצבאי, תת אלוף יואב גלנט. לאחר התייעצויות הוחלט כי סיורו יימשך כמתוכנן. לאחר הפיגוע שאירע אתמול בלילה בירושלים, בו נהרגו לפחות שישה בני אדם, החליט שרון לקצר את ביקורו, והוא ישוב לארץ הערב.

מוקד המידע בבית החולים אסף הרופא: 1255-188; מוקד מידע לעולים, דוברי שפות שונות: 1255-081010; מוקד המידע בבית החולים וולפסון: 1255-135.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully