וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובבי חלל יטוסו במיוחד לצפות בהתרסקות ה"מיר"

3.3.2001 / 18:53

חברה אמריקאית מציעה טיסה לדרום האוקיינוס השקט לצפייה בהתרסקותה של תחנת החלל הרוסית; מומחים: "זה יראה כמו נקודת אור ענקית בשמיים"; המחיר: 6,500 דולר

בנפול אויבך אל תשמח, אבל אולי תעשה מכה קטנה. חברה אמריקאית מוכרת כרטיסים למעוניינים לחזות בהתרסקותה של ספינת החלל הרוסית מיר. חברת מירנטרי.קום הודיעה כי היא תוציא טיסה מיוחדת לאתר בו תתרסק תחנת החלל הרוסית העתיקה אל כדור הארץ, באוקינוס השקט. חובבי החלל שירצו להשתתף בטיסה ישלמו 6,500 דולר. מומחים טוענים כי התרסקות תחנת החלל תיראה כמו עצם ענק ונוצץ בשמיים.

ריצ'ארד קרווטר, ממרכז החלל הבריטי, אמר לאתר האינטרנט של הבי.בי.סי כי מספר האנשים שיזכו לצפות בהתרסקות המיר תלוי במהירות כניסתה לכדור הארץ, ולשאלה האם זה יהיה ביום או בלילה. "המיר תיראה כמו נקודה גדולה של אור וסביבה נקודות אור קטנות יותר, כאשר היא תאט ממהירות של 20 אלף קילומטר לשעה למהירות של 200 קמ"ש בלבד", הסביר קרווטר.

המסע לאתר ההתרסקות מאורגן על ידי שני אחים, בוב וריק סיטרון. הם מתכננים להטיס כ-120 מדענים וחובבים במטוס סילון שיתקרב למרחק 300 קילומטר מהמקום בו תתרסק תחנת החלל. לדבריהם בין משתתפי הטיסה יהיו ארבעה קוסמונאוטים לשעבר במיר, המעצב של תחנת החלל וכן עיתונאי חלל והיסטוריונים רוסים.

מיר, שחגגה 15 שנות פעילות השבוע, תפסיק את פעילותה בשבוע השני של מרץ. אם הכל ילך כמתוכנן, היא תישרף בדרום האוקינוס השקט.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully