וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מחבלים ונער פלסטיני נהרגו בחברון

9.9.2003 / 15:32

חיילי צה"ל פרצו לבניין בו מתבצרים מבוקשים וסורקים אותו. טנק ירה לעבר פלסטיני שהניח כנראה מטען חבלה ברצועה. מצבו לא ברור

שני מחבלים פלסטינים נהרגו במהלך חילופי אש עם כוח צה"ל בבניין בחברון. בגלי צה"ל דווח כי זהותם של המחבלים נבדקת. כוחות צה"ל פרצו לבניין וסורקים אותו, מחשש שבמקום מתבצרים מבוקשים מן החמאס.

מקורות פלסטיניים הוסיפו, כי נער פלסטיני בן 13 המתגורר בסמוך לבניין נהרג מירי טנק של צה"ל. כמו כן דווח כי אשה פלסטינית נפצעה בחילופי האש. מוקדם יותר יצא מהבניין פצוע פלסטיני נוסף. הוא הועבר לטיפול בבית חולים בישראל, ולאחר מכן הוא יועבר לחקירה. על פי ההערכה, הוא השתתף בירי לעבר החיילים.

הבניין בן שמונה הקומות שוכן בשכונת וואדי אבו כתילה בחברון. המבנה סמוך לאוניברסיטה האיסלאמית בעיר, והוא שייך לבני חמולת אל קוואסמה. באזור מתגוררים רבים ממבצעי הפיגועים של החמאס בשנה האחרונה.

בקול ישראל דווח כי כוחות הביטחון קראו לדיירי הבניין ולמבוקשים לצאת מהבניין. לאחר מכן נשלחו לבניין שני דיירים לבדוק האם נותרו בו אנשים מלבד המחבלים, בנוהל דומה ל"נוהל שכן". בהמשך ירו החיילים טילים לעבר המתבצרים. בצה"ל טוענים כי הפעילות מתבצעת במסגרת הפעילות ההתקפית עליה הוחלט לאחרונה.

עליה משמעותית במספר ההתרעות

טנק של צה"ל ירה בצהריים לעבר פלסטיני שעסק ככל הנראה בהנחת מטען חבלה צפונית למעבר קרני שברצועה. בגלי צה"ל דווח, כי המחבל נפגע מהירי אולם עדיין לא ידוע מה מצבו. כוחות צה"ל עורכים סקירות באיזור.

הבוקר נתפס פלסטיני חמוש בסכין בכניסה להתנחלות אפרת שבגוש עציון. בגלי צה"ל דווח כי ברשות הפלסטיני, שנתפס בידי חבר צוות הכוננות של ההתנחלות, נמצא מכתב החשוד כמכתב התאבדות. פצצות מרגמה נורו הבוקר לעבר התנחלות בצפון רצועת עזה. לא היו נפגעים. בגדה נעצרו הלילה חמישה מבוקשים.

הבוקר הועלתה רמת הכוננות בירושלים, עקב התרעות על פיגועים. פריסת הכוחות הורחבה בעוטף ירושלים ובמרכז העיר, תוך דגש על מוסדות חינוך, תחנות הסעה ואוטובוסים. במשטרה טוענים כי אין התרעה ממוקדת, אולם חלה עליה במספר ההתרעות הכלליות.

במשטרה הוכרזה כוננות גבוהה בכל רחבי הארץ כבר במוצאי שבת, עקב ניסיון ההתנקשות הכושל בחיי המנהיג הרוחני של החמאס, השייח אחמד יאסין. אמש הוכרזה כוננות גבוהה גם באזור קו התפר, עקב התרעות חמות לחדירת שני מחבלים לתחומה של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully