וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: נעצר עיתונאי שראיין את בן לאדן

רויטרס

9.9.2003 / 14:15

תיסרי עלואני, כתב אל ג'זירה, חשוד במסירת מידע וכסף לפעילי אל קאעדה. עיתונאים סורים וירדנים: מעצרו מנוגד לזכויות האדם ולחופש הביטוי

איגודי עיתונאים סוריים וירדניים הפגינו היום בסוריה, במחאה על מעצרו בספרד של עיתונאי ערבי שקיים בעבר ראיון עם אוסאמה בן לאדן.

אתמול הורה שופט ספרדי על מעצרו ל-72 שעות של תייסיר עלואני, עיתונאי סורי העובד בתחנת הטלוויזיה אל ג'זירה. זאת, כדי לאפשר למשטרה לספק ראיות נוספות כדי לגבות את טענתה לפיה הוא סיפק מידע וכסף לפעילי אלקאעדה. על פי הדיווחים, ההאשמות בהן נחשד עלואני לא נוגעות לראיון שביצע עם בן לאדן, זמן קצר לאחר הפיגועים של ה-11 בספטמבר.

עלואני נעצר בשבוע שעבר בביתו שבספרד, הנחשבת לאחת התומכות הנלהבות ביותר של ארה"ב במאבקה בטרור העולמי. בשלוש השנים האחרונות נעצרו במדינה עשרות חשודים בפעילות טרור, אך מרבית החשודים בקשר עם אל קאעדה שוחררו מאוחר יותר - מחוסר ראיות.

"לעצור עיתונאי על ביצוע עבודתו, זה דבר המנוגד לחופש הביטוי המעוגן באמנות בינלאומיות", נאמר בהצהרה של איחוד העיתונאים הסורים. ארגון העיתונאים בעמאן, בירת ירדן, טען היום כי הוא "נדהם" ממעצרו של עלואני. לדברי הארגון, "מעצר עיתונאים המבקשים לרדת לחקר האמת הפך לתופעה המנוגדת לזכויות האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully