וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסד בית השאנטי הורשע בתקיפה מינית של נערה מוגבלת

9.9.2003 / 13:44

השופטים: ליקויה השכלי של המתלוננת לא פגע בכושרה למסור עדות אמינה. המרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית: פריצת דרך בהתייחסות למוגבלים

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר את מייסד בית השאנטי לנערים חסרי בית בתל אביב, עובדיה דינו גרשוני, בביצוע עבירות מין בנערה בת 16 הסובלת ממוגבלות שכלית. הוא הורשע בביצוע מעשה סדום, אינוס וביצוע מעשים מגונים בקטינה בת 16 הסובלת מליקוי שכלי. הכרעת הדין מהווה אבן דרך בהתייחסות למהימנותם של קורבנות המוגבלים בשכלם.

גרשוני הכחיש היום כי ביצע את המעשים. "מי שמכיר אותי יודע שדינו לא עושה דברים כאלה", אמר לקול ישראל. "כשאדם עוסק בעבודה כמו שלי, לוקח ילדים ואוסף אותם, יש ילדים עם בעיות, נורמלים ולא נורמלים, ויש גם שמפנטזים".

ראש הרכב השופטים, השופט דוד בר אופיר, כתב בהכרעת הדין: "אני נותן אמון מלא בדברי המתלוננת. ליקויה השכלי אינו פוגע בכושרה לזכור את האירועים ולמסור עדות אמינה". השופט דחה את גרסת גרשוני. השופטת הדסה אחיטוב הרטמן הצטרפה להרשעה. השופטת נירה לידסקי ביקשה, לעומת זאת, לזכות את גרשוני מחמת הספק, בשל יכולותיה השכליות של המתלוננת.

התובעת, עו"ד יהודית לייבה מפרקליטות מחוז תל אביב, אמרה היום כי מדובר בתיק ובהכרעת דין מורכבת ותקדימית. "מדובר לראשונה בהרשעה בעבירות מין כשמדובר במתלוננת בעלת לקויות מיוחדות. בית המשפט גילה רגישות מיוחדת ללקות המיוחדת הזאת, שמע את התיק בסבלנות, רגישות והבנה משפטית עמוקה של השלכות הלקות על הוכחת העבירות".

עידית מרן, מהמרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית, טוענת כי מדובר בפריצת דרך משמעותית למוגבלים. לטענתה, "אחוזי הפגיעה המינית בהם הם מעל 80 אחוז לפי הסטטיסטיקה, אבל התלונות כמעט אפסיות. ליווינו מספר תיקים שנסגרו, ובעצם המתלוננת בתיק הזה הוכיחה שלא רק שהיא יכולה להעיד בבית המשפט, כמובן בתנאים מיוחדים ועם עזרה, אלא שגם בית המשפט קיבל את גרסתה והאמין לה".

הטיעונים לעונש, והדיון בבקשת הפרקליטות לעצור את גרשוני כבר עתה, יחודשו בסוף החודש.

שנת מאסר לניסיון אונס נערה חרשת

ובמקרה אחר, הסתפק בית המשפט המחוזי בתל אביב בעונש של שנת מאסר על שמואל שורדיקר מלוד, שהודה והורשע בעסקת טיעון בניסיון אונס נערה חרשת אילמת בת פחות מ-14. המעשה אירע לפני עשר שנים, בעת שהנאשם היה בן 18.

שורדיקר הורשע כי השכיב את הנערה בכוח והתפשט, אולם הנערה היא להימלט ברגע האחרון. היא חשפה את המעשים באיחור רב, רק כשהעיזה להתלונן נגד אמה, העומדת כעת לדין על התעללות קשה בבתה.

תזכיר שירות המבחן שנערך לנאשם לאחרונה העלה חשש כי הוא יחזור על מעשיו, אולם השופטים התחשבו בכך שהוא לא חזר על המעשים, פתח פרק חדש בחייו ונשא אישה. בראש הרכב השופטים ישב גם הפעם השופט דוד בר אופיר, שבדעת מיעוט ביקש להחמיר עם הנאשם, בניגוד לשתי השופטות שרה דותן ושרה ברוש. שלושת השופטים כי מדובר בניצול מצוקה ונכות לשם סיפוק יצרים מיניים. השופטים קבעו עוד כי הנאשם יפצה את הצעירה ב-25 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully