וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: רמות המחירים הנמוכות בשוק המניות אטרקטיוויות וכדאי לאסוף סחורה באופן סלקטיווי

3.3.2001 / 18:53

מצעד הרישום הכפול עתיד להחזיר אל השוק את המשקיעים הזרים; קצב הורדת הריבית יואץ עם הרמתה של ממשלה חדשה ולכן ממליצים בבנק להשקיע באפיק השקלי

גולן פרידנפלד
ltpgt
בנק הפועלים, בסקירתו השבועית, ממליץ ללקוחותיו לאסוף סחורה באופן סלקטיווי בשל רמות המחירים הנמוכות בהן נמצא השוק (מדד תל אביב 100 חזר לרמתו בדצמבר 1999). להערכת הבנק, לאור הפוזיציה הנמוכה באפיק המנייתי ואלטרנטיבות ההשקעה שהופכות פחות ופחות אטרקטיוויות (הריבית השקלית במגמת ירידה), שוק המניות לא צפוי לרשום ירידות חדות נוספות.
lt/pgt

ltpgt
בבנק הפועלים סבורים כי חוסר הוודאות לגבי הקמתה של ממשלת האחדות, ביחד עם הדו"חות של הרבעון האחרון שיתפרסמו עד סוף מארס, ויושפעו לרעה מהאירועים הבטחוניים, ישפיעו באופן שלילי על השוק, אך לא באופן משמעותי.
lt/pgt

ltpgt
בבנק הוסיפו כי מצעד הרישום הכפול, במסגרתו נרשמות למסחר בתל אביב מניות הנסחרות גם בחו"ל, מחזק את השוק התל אביבי. להערכתם, בתי השקעות זרים פירסמו לאחרונה דו"חות חיוביים על חברות ישראליות בכלל ועל חברות טכנולוגיה בפרט, אשר לטענתם הינן חסינות יחסית למשברים וכי פרסום דוח"ות אלו עשוי להשפיע לחיוב על מעורבותם של משקיעים זרים.
lt/pgt

ltpgt
בבנק ממליצים לשמור על הרכיב המט"חי בתיק ההשקעות בשיעור של 20%-15% במסגרת התיק הסולידי וזאת בעקבות התחזקות הדולר בשבוע האחרון(בניגוד לשבוע שלפניו) בשל אי הוודאות הפוליטית, בשל המשבר בטורקיה ובשל הירידות החדות בנאסד"ק.
lt/pgt

ltpgt
בהתייחסותם של כלכלני הבנק לאפיק המדדי הם מציינים כי לאור המדדים הנמוכים, יחסית, הצפויים בשנה הקרובה (קצב אינפלציה שנתי של 2.5%) נראה כי התשואות באפיק המדדי אינן מספיק אטרקטיוויות ולכן הם ממליצים להקטין את האחזקות באפיק זה. בראייה שנתית, ממליצים בבנק להחזיק עד 20% באג"ח מדדי וללקוחות פרטיים ממליצים בבנק להשקיע דרך תוכניות חיסכון מדדיות הנותנות כיום ריביות גבוהות יחסית.
lt/pgt

ltpgt
"הציפיות להורדת ריבית בארץ יימשכו, וזאת לנוכח הריבית הריאלית הגבוהה הנהוגה בארץ והמלווה בנתונים כלכליים המצביעים על ההאטה כלכלית", סבורים בבנק. להערכתם, תהליך הורדת הריבית יואץ (עם הקמתה שלך הקואליציה החדשה) ולכן מומלץ להשקיע באפיק השקלי לכל טווחי הזמן.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully