וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק האירופי להשקעות יממן 30% מהקמת צינור הגז ממצרים

3.3.2001 / 18:53

הארץ
ltpgt
מאת עמירם כהן
lt/pgt

ltpgt
הבנק האירופי להשקעות (EIB) יממן 30% מההשקעה בהקמת צינור הגז ממצרים לטורקיה, בסך של 500 מיליון דולר. הצינור אמור לספק גז טבעי מצרי גם לישראל. את הצינור תניח חברת הצינור הישראלית-מצרית (EMG), בהשקעה כוללת הנאמדת ב-1.5 מיליארד דולר. בשלב ראשון יונח הקטע מאל עריש לאשקלון, בהשקעה הנאמדת ב-200 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
ההחלטה לממן את הנחת הצינור התקבלה לאחר שכל האישורים הרלוונטיים להקמת הצינור בחלקו המצרי כבר הושגו, ונקבע לוח זמנים להשגת האישורים לחלקו הישראלי של הצינור.
מועצת המנהלים של EIB תתכנס באלכסנדריה ב-8 באפריל 2001 כדי לאשר את ההשקעה. הבנק האירופי גם השקיע בהקמת בית הזיקוק באלכסנדריה שבבעלות חברת מידור המצרית-ישראלית, בה שותפה (20%) חברת מרחב שבשליטת יוסי מימן. מרחב גם שותפה בחברת הצינור ב-25%, אך היא שוקלת להגדיל את אחזקותיה ל-30%.
lt/pgt

ltpgt
המימון שמעמיד הבנק האירופי להקמת הצינור נגזר ממדיניות הקהילה האירופית להשקיע בפרויקטים כלכליים באגן המזרחי של הים התיכון, במטרה לקדם יציבות כלכלית-פוליטית באזור ולהשיג שיפור באיכות הסביבה.
lt/pgt

ltpgt
עוד נודע כי חברת EMG מקיימת מגעים עם כמה חברות בינלאומיות לבחירת החברה הקבלנית שתבצע את הנחת הצינור. לאחר בחינה של כמה חלופות מסתמן יתרון לחברה מערב אירופית, מהמובילות בענף הקמת התשתיות לאנרגיה.
lt/pgt

ltpgt
בדיונים שהתקיימו ביום ג' בין חברת הצינור לחברת החשמל לאספקת 1.7 מיליארד מ"ק גז טבעי לשנה, חלה התקדמות והוקמו צוותים משותפים לגיבוש ההסכמות בתחום הטכני, העסקי-כלכלי והמשפטי. המפגש הבא יתקיים במצרים בחודש הבא. במפגש יחליפו צוותי המו"מ טיוטות של חוזה האספקה לקראת הכנת החוזה הסופי, שייחתם תוך 4-3 חודשים.
lt/pgt

ltpgt
שגריר ארה"ב בישראל, מרטין אינדיק, פעל בחודש שעבר אצל ראשי חברת החשמל בניסיון לקדם החלטה לרכוש את הגז הטבעי ממיזם החיפושים ים תטיס.
lt/pgt

ltpgt
במיזם ים תטיס שותפה (45%) חברת חיפושי הנפט האמריקאית סמידן, שמרכזה ביוסטון שבטקסס. סמידן היא מפעילת הקידוחים, ומספקת למיזם את התשתית ההנדסית והטכנולוגית לביצוע החיפושים. יתרת האחזקות במיזם נמצאת בשליטת חברות מקבוצת דלק.
lt/pgt

ltpgt
בכיר בחברת החשמל אישר כי התקיימה פגישה בין חבר בדירקטוריון לאינדיק. לדבריו, חבר הדירקטוריון שמע את בקשת השגריר אך נמנע מלהבטיח דבר.
lt/pgt

ltpgt
דובר חברת החשמל אמר בתגובה כי ראשי החברה נפגשו עם אינדיק לפי בקשתו. לגבי תוכן הפגישה אמר הדובר "שהחברה אינה נוהגת למסור פרטים על פגישותיה עם אורחיה".
דירקטוריון חברת החשמל קבע בסוף ינואר כי אספקה של 1.7 מיליארד מ"ק גז טבעי לשנה תימסר ל-EMG, בעוד ש-1.5 מיליארד מ"ק לשנה יימסרו ל"ספק ישראלי".
lt/pgt

ltpgt
גורמים בתעשיית חיפושי הגז אמרו אתמול כי הניסיון האמריקאי להשפיע על שיקוליה העסקיים של חברת החשמל ברכישת הגז מראה שהגז שמנסה המיזם לשווק לחברת החשמל אינו "כחול-לבן" כפי שהוא מוצג בציבור.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully