וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: שני מטעני חבלה בתוך חצי שעה ברצועת עזה

3.3.2001 / 18:53

מטען גדול ליד חממות היישוב מורג ובכביש קרני - נצרים, אין נפגעים; אתמול נורו פצצות מרגמה לעבר היישובים דוגית ואלי סיני; מזכיר המדינה קולין פאוול מגיע במוצאי שבת לישראל

מטען חבלה התפוצץ הבוקר ליד החממות ביישוב מורג ברצועת עזה, איש לא נפגע. ההערכה היא כי המטען כוון לעבר החיילים, שפותחים את ציר התנועה באזור בכל בוקר. חצי שעה מאוחר יותר תפוצץ מטען חבלה בכביש קרני - נצרים, סמוך לכוח צה"ל שהיה במקום. החיילים השיבו אש. בשני המקרים לא היו נפגעים.

פצצות מרגמה נורו הלילה לעבר היישובים דוגית ואלי סיני, בצפון רצועת עזה. "קול ישראל" דיווח כי אחת הפצצות נחתה סמוך לבית באלי סיני, אולם איש לא נפגע ולא נגרם נזק. תושבי צפון הרצועה יתכנסו היום וישקלו יוזמה להגנה עצמית. דובר צה"ל מסר שצה"ל רואה ברשות הפלסטינית אחראית לפעולות הטרור המבוצעות משיטחה.

בתגובה לירי המרכגמות על ישובים אלה אמר ראש הממשלה אהוד ברק כי "צה"ל וכוחות הביטחון ישימו ידם על מבצעי הירי, בכל מקום וללא מגבלות".

במהלך הלילה ירו פלסטינים לעבר מוצב גפן, סמוך לצומת גוש קטיף. איש לא נפגע. אזרחית ישראלית נפצעה אמש באורח קל מאבנים שהושלכו לעבר מכוניתה, באזור רמאללה, בין רימונים לכוכב השחר. חילופי אש היו גם סמוך ליישוב כדים באזור ג'נין, באזור מחנה בזק בצפון השומרון, באזור פסגות ובאזור יריחו.

פאוול ילחץ על ישראל להעביר כספים לרשות

מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, יגיע לביקור ראשון בישראל במוצאי שבת. הביקור יימשך פחות מ-24 שעות, ומיד עם הנחיתה ייפגש פאוול עם ראש הממשלה היוצא, אהוד ברק.

ביום ראשון ייפגש עם ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, ועם הנשיא משה קצב. שרון מתכוון להדגיש בפני פאוול כי המו"מ לא יימשך עד להפסקה מוחלטת של האלימות השפלסטינית בשטחים. לאחר מכן הוא ייפגש בעזה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, וימשיך את מסעו במזרח התיכון.

פאוול ילחץ על ישראל להקל על הסגר הכלכלי שהיא מטילה על הרשות ולהעביר לה את 54 מיליוני הדולר שהיא חייבת לה. במקביל ילחץ פאוול על ערפאת להשקיט את השטח הפלסטיני.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully