וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק צנח לשפל של 26 חודשים בתום יום מסחר תנודתי

3.3.2001 / 18:53

ברוקייד נפלה ב-6.2% בעקבות תחזיות מאכזבות להמשך השנה; לוסנט המריאה ב-8% לאחר תחזית אופטימית של מנכ"ל החברה להכנסותיה ברבעון

יהודה שויצר
ltpgt
כל מי שחשב שאחרי אתמול נמוך יותר הנאסד"ק כבר לא יירד, אז יום המסחר הנוכחי הוכיח כי בוול סטריט, כמו בוול סטריט, "אין דבר כזה שאין דבר כזה". מדד הטכנולוגיות החבוט, שירד אתמול לשפל של 23 חודשים, המשיך להידרדר היום ב-1.07% נוספים לשפל של 26 חודשים. הדאו ג'ונס, שרשם ירידות לאורך יום המסחר, נסגר לבסוף ללא שינוי.
lt/pgt

ltpgt
המסחר בוול סטריט נפתח במגמה תנודתית, בדומה לפתיחה אתמול, ונע בין ירידות שערים של קרוב ל-3% לעליות שערים קלות. מגמה בולטת של ירידות נרשמה בקרב מניות יצרניות הציוד לרשתות תקשורת נתונים, בעקבות אזהרת רווח של ברוקייד. שמועות על אזהרת רווח משכו גם את נוקיה לירידות, ואילו Efficient, יצרנית ציוד ה-DSL, נסקה ב-86.4% לאחר שסימנס הודיעה שתרכוש אותה בפרמיה של90%.
lt/pgt

ltpgt
ברוקייד קומיוניקיישנס (סימול BRCD), המייצרת מתגים ותוכנות לרשתות נתונים, נפלה ב-6.2% בעקבות תחזיות מאכזבות להמשך השנה. בעקבותיה נופלות מניות הקשורות לרשתות נתונים.
lt/pgt

ltpgt
אחת הלקוחות של ברוקייד, חברת אחסון הנתונים EMC (סימול EMC), ירדה ב-6% לאחר שהזהירה כי הצמיחה ב-2001 תהיה נמוכה מהתחזיות. החברה ציינה כי עקב ההאטה בכלכלת ארה"ב היא מצפה להכנסות של 12 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות, ולצמיחה של 35%-25% בהכנסות. הודעה זו הפתיעה לא מעט אנשים, מאחר שהיה נראה כי ההאטה בכלכלה האמריקאית לא משפיעה כלל על עסקי החברה.
lt/pgt

ltpgt
מנכ"ל לוסנט , הנרי שאכט, הדגיש אתמול בשיחה עם בעלי המניות כי הכנסות החברה יהיו גבוהות מההכנסות שרשמה ברבעון המקביל. מניית החברה, שנחבטה השנה לנוכח אזהרות מחברות אחרות בתחום, עלתה ב-8% בסגירה. המתחרה נורטל 10003649-MRQ עלתה ב-4%.
lt/pgt

ltpgt
יצרניות השבבים רשמו היום ירידות שערים חדות. את הירידות הובילה מניית רמבוס (סימול RMBS) , שאיבדה 8.2%. אינטל סיימה בירידה של 2.5% וטקסס אינסטרומנטס רשמה ירידה של 4.5%.
lt/pgt

ltpgt
הבשורות הרעות ממשיכות לזרום. אתמול והיום הזהירו יצרניות הטלפונים הסלולריים סימנס, קיוסרה ופיליפס כי התחזיות לשנה הקרובה גרועות משחשבו. בעקבות זאת התעוררו שמועות כי נוקיה (סימול NOK), יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, צפויה להקטין את תחזית המכירות שלה. מניית נוקיה ירדה בוול סטריט ב-4% - מעט נמוך מהירידה שרשמה בשוקי אירופה.
lt/pgt

ltpgt
סימנס, חברת האלקטרוניקה הגדולה ביותר באירופה, הודיעה כי היא רוכשת את יצרנית ציוד התקשורת האמריקאית Efficient Networks (סימול EFNT) תמורת 1.5 מיליארד דולר במזומן. עסקה זו מייצגת מחיר של 23.5 דולר למניית Efficient Networks - יותר מ-90% מעל מחיר הסגירה של המניה בנאסד"ק אמש. בעקבותיה נסקה מניית Efficient ב-86.4%.
lt/pgt

ltpgt
יאהו אישרה היום את מה שכולם כבר יודעים: חברת האינטרנט הודיעה כי מספר הרישומים באתר המכירות הפומביות שלה ירד באופן משמעותי מאז החלה החברה לגבות דמי רישום. מניית פורטל האינטרנט הפופולרי סיימה את המסחר בירידה של 8%.
lt/pgt

ltpgt
עוד בעולם האינטרנט. מניית חברת האינטרנט הספרדית-אמריקאית טרה לייקוס (סימול TRLY) ירדה ב-6.2%. קבוצת האינטרנט הספרדית שנוצרה ממיזוג בין טרה נטוורקס ללייקוס הודיעה היום על עזיבתו של מנכ"ל החברה, אבל לינארס. בתחילת החודש עזב המנכ"ל הקודם, בוב דיוויס, שהיה מייסד לייקוס.
lt/pgt

ltpgt
eBay (אי.ביי) הודיעה היום כי רכשה את iBazar, אתר המכירות הפומביות הצרפתי, תמורת 112 מיליון דולר במניות. בכך תופסת eBay עמדת הובלה בשוק הצרפתי למכירות פומביות מקוונות, ומחזקת את מעמדה באירופה כולה. מניית החברה הגיבה לידיעה בירידה של 2.5%.
lt/pgt

ltpgt
בית ההשקעות ABN אמרו קיצץ את תחזית הרווח לענקית האינטרנט והמדיה AOL-טיים וורנר לשנת 2001. האנליסט ארתור נוימן העריך כי רווחי החברה (EBITDA) יהיו 10.7 ולא 11 מיליארד דולר, כפי שהחברה העריכה מלכתחילה. מניית החברה הגיבה באדישות לידיעה וסיימה בעלייה של 1%.
lt/pgt

ltpgt
סאן מיקרוסיסטמס , שפתחה בירידה חדה, סיימה את המסחר בעלייה של 6%.
אתמול הוריד אנליסט של מריל לינץ' את הדירוג למניה ל"נייטרלי" והקטין את תחזיות הרווח וההכנסות שלה לשנה הקרובה. ההערכה הגוברת היא כי המניה, שפתחה את המסחר ברמות שפל של השנה האחרונה, היא כעת אטרקטיווית יותר למשקיעים.
lt/pgt

ltpgt
מסע הרכישות של חברת הציוד הרפואי בוסטון סיינטיפיק (סימול: BSX) נמשך. החברה הודיעה היום כי החליטה לקנות את חברת Protection Embolic תמורת 75 מיליון דולר במזומן, ועוד סכום לא ידוע. בהודעה של סיינטיפיק נאמר שתשלום הסכום הנוסף תלוי בביצועים של חברת אמבוליק. מניית החברה, הנמצאת במגעים לרכישת מדינול הישראלית, עלתה ב-0.9% בסגירה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully