וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: שפל בנאסד"ק בסיומו של יום מסחר תנודתי

3.3.2001 / 18:53

הנאסד"ק נחת בשפל של 26 חודשים; המניות הכבדות מובילות את רשימת הישראליות היורדות; קומברס איבדה 10.9% ומרקורי 10.6%; אמדוקס הוסיפה 3.7% על רקע דו"חות טובים של המתחרה

רמי קפלן

לאחר שהתנדנד בחוזקה כל היום, סיים מדד הנאסד"ק את המסחר ברמה של 2,245 נקודות, שפל של 26 חודשים, בעקבות ירידה של 1.07%. במהלך היום ביקר מדד מניות הטכנולוגיה בשפל נמוך יותר, כמותו לא ידע מאז דצמבר 1998, אחרי שאיבד 3.5%, אך לפרקים ידע גם עליות בשיעור של כמעט 1%. גם מדד הדאו ג'ונס התנדנד חריפות, במונחים שלו, אך סיים את המסחר כמעט ללא שינוי ברמה של 10,527 נקודות.

לחצים מנוגדים על המשקיעים היום, יחד עם העצבנות שעוררו הירידות החריפות במדדים בימים האחרונים, הביאו את התנודתיות. חדשות רעות במינון נמוך מול מחירי הזדמנות של מניות טכנולוגיה רבות קבעו את צביונו של יום המסחר, ותרמו לסנטימנט ההפכפך.

חדשות רעות סיפקה היום חברת ברוקייד קומיוניקיישנס (סימול BRCD), המייצרת מתגים ותוכנות לרשתות נתונים. מניית החברה, שהספיקה כבר ליפול ב-22%, סיימה בקיצוניות אופיינית ליום זה בירידה מתונה של 4.5%, לאחר שפירסמה תחזיות מאכזבות להמשך השנה, והפילה בעקבותיה מניות אחרות הקשורות לרשתות נתונים.

שמועות על אזהרת רווח נוספת של יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם נוקיה (סימול:NOK) העיבו גם הן על המסחר, והמניה איבדה 5%. השמועות על נוקיה התעוררו לאחר שפיליפס הודיעה אתמול כי תתקשה לעמוד בתחזיות המכירות בתחום הטלפונים הסלולריים השנה, ולאחר שסימנס אמרה כי יש אי ודאות רבה לגבי המכירות בשוק זה בתקופה הקרובה.

מנגד, ענק הקמעונות האמריקאי ג'יי.סי פני (סימול:JCP) דווקא הצליח להפתיע לטובה כשפירסם דו"חות כספיים המציגים הפסד למניה של 3 סנט ברבעון האחרון של 2000 - טוב יותר מן התחזית להפסד של 5 סנט.

רמות המתח והעצבנות הגיעו היום לשיא כאשר משקיעי צ'ק פוינט הזדרזו למכור את מניותיהם ושלחו את החברה הישראלית המצטיינת לקריסה של 17%, כנראה בעקבות ידיעות על פרסום אזהרת רווח של חברת צ'ק פוינט מערכות (סימול CKP) האמריקאית, הנסחרת בבורסת ניו יורק.

אומנם, כבר לפני פתיחת המסחר החלו המשקיעים בלוחות המודעות האלקטרוניים והפורומים השונים להזהיר שהערכות לפיהן אמורה לפרסם החברה האמריקאית אזהרת רווח אינן קשורות כלל לענקית אבטחת התוכנה הישראלית, אולם ללא הועיל.

לאחר שנפוץ דבר הטעות ברבים התמתנו הירידות במניה, אולם צ'ק פוינט סיימה בכל זאת את יום המסחר בירידה של 12.4% למחיר של 73.7 דולר במחזור מסחר גדול מאוד. כך השלימה המניה ירידה של 22% בשלושת ימי המסחר האחרונים. מאז סוף ינואר השלימה מניית ענקית אבטחת התוכנה ירידה של 33%.

המניות הישראליות נסחרו היום במגמה מעורבת ובמחזורי מסחר נמוכים, לאחר פתיחה חלשה בהתאם למגמת השוק. חלק ממניות הטכנולוגיה הישראליות ה"כבדות" חוו יום לא קל, והובילו את רשימת הישראליות היורדות. בנוסף לצ'ק פוינט, מניית מרקורי איבדה 10.6% למחיר של 63.1 דולר, ובכך השלימה ירידה של 25% בארבעת ימי המסחר האחרונים.

מניית קומברס, שירדה ב-10.9% למחיר של 83.2 דולר, קבעה ירידה מצטברת של 24% בארבעה ימי מסחר.

אמדוקס, לעומתן, דווקא הוסיפה 3.7% וסיימה את המסחר במחיר של 63.7 דולר, על רקע פרסום דו"חות טובים של מתחרתה הגדולה בשוק הבילינג פורטל סופטוור (סימול:PRSF), שהיכו את תחזיות האנליסטים (נכון לאזהרת הרווח שפירסמה בינואר).

חברת ביוטכנולוגיה כללית, שפירסמה היום את דו"חותיה הכספיים והודיעה על רכישה חדשה, סגרה את המסחר במחיר של 7.7 דולרים אחרי עלייה של 3.7%. החברה אומנם החטיאה במעט את תחזיות האנליסטים, אך הציגה הכנסות של 21.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2000, המשקפים צמיחה של 49% ביחס לרבעון המקביל.

ביוטכנולוגיה הודיעה היום גם על רכישת חברת הביופרמקולוגיה הפרטית מיילוס (Myelos ) קורפוריישן, המפתחת תרופות לטיפול במחלות הקשורות במערכת העצבים, בעסקת מזומן ומניות בהיקף של 35 מיליון דולר. מיילוס פיתחה תרופה בשם פרוספטיד לטיפול בכאבים עצביים הקשורים למחלת הסוכרת, שלדעת מנכ"ל ביוטכנולוגיה, תפעל בשוק ששוויו מסתכם ב-800 מיליון דולר.

מניית סרגון עלתה היום ב-4.6% למחיר של 14.2 דולר, בתגובה להמלצה חמה מבית ההשקעות Epoch פרטנרס, שקובעת כי החברה נמצאת בדרך הנכונה לפגוש את התחזיות לרבעון הראשון של 2001, שצופות הכנסות של 13.3 מיליון דולר ואיזון בשורת הרווח הנקי.

עליות חדות יותר הציגו היום מניית אם סיסטמס , שנסגרה במחיר של 9.4 דולרים לאחר עלייה של 12.8%, ומניית טריון, שעלתה ב-7.6% למחיר של 6.2 דולרים, לאחר שהשילה 20% ממחירה בשלושת ימי המסחר האחרונים.

בצד היורדות בלטו מניית טופ אימאג', שצנחה היום ב-7.8% למחיר של 1.8 דולרים במחזור מסחר גדול פי שלושה מן הרגיל, לאחר שהודיעה על מכירת תוכנה מתוצרתה לבנק AK הטורקי. מניית בקווב 10003193-MRQ השילה 7.9% למחיר של 3.6 דולרים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully