וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שלום: אבו עלא ייבחן על פי מעשיו

8.9.2003 / 18:37

יועץ ראש הממשלה: אם אבו עלא יקבל את ישום מפת הדרכים הוא יהיה בן שיח. המועמד לראשות הממשלה טרם הסכים למינוי. ציין: אין טעם בממשלה חדשה ללא שינוי מדיניות ישראלי

שר החוץ, סילבן שלום, אומר היום כי המועמד לראשות הממשלה, אבו עלא, ייבחן על פי מעשיו. שלום אמר כי "יש לראות אם הוא קיבל החלטה אסטרטגית להילחם בטרור ולבחור בדרך השלום". הוא הוסיף שישראל בוחנת את ההתרחשויות ברשות הפלסטינית ומצפה לראות מי יהיו השרים שיתמנו לממשלה החדשה.

יועץ תקשורת של ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר במהלך טיסתו להודו כי אם המיועד לראשות ממשלת הרשות הפלסטינית, אבו עלא, יקבל עליו לבצע את מפת הדרכים הוא יהיה בן שיח.

אבו עלא נפגש אחר הצהריים עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, בלשכתו ברמאללה. בגלי צה"ל דווח כי בצאתו מן הפגישה אמר אבו עלא כי יהיה חסר טעם להרכיב ממשלה חדשה אם ישראל לא תשנה את מדיניותה כלפי הפלסטינים. המועמד לא מסר, ככל הנראה, לערפאת בפגישה האם קיבל את המינוי שהוצע לו.

נשיא המדינה, משה קצב, אמר לגבי מינוי אבו עלא כי ישראל אינה צריכה להתערב בחיי החברה הפלסטינית, וכי הפלסטינים צריכים מנהיג בעל אחריות ונחישות. בקול ישראל דווח כי נשיא המדינה סבור שאבו מאזן נכשל משום שלא מנע את הטרור, ומחליפו יצליח אם יפסיק את הטרור ויחדש את המשא ומתן המדיני.

"איני מוכן ללכת לכישלון מובטח"

כתב "הארץ", ארנון רגולר, מוסיף:

יו"ר המועצה המחוקקת הפלסטינית וראש הממשלה המיועד, אבו עלא, אמר היום כי הוא טרם החליט אם לקבל את התפקיד וכי לא ייתן את תשובתו עד שיבחן את עמדות כל הצדדים, ובכללם ישראל וארה"ב.

בראיון ל"אל ג'זירה" אמר אבו עלא כי עליו לבחון אם הצדדים מוכנים לשינויים מהותיים ולשינוי היחס ליו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת. "איני מוכן ללכת לכישלון מובטח", ציין. אבו עלא דורש ערבויות אמריקאיות ואירופאיות לתמיכה בתהליך השלום, לפני שיקבל עליו את התפקיד. "אני רוצה לראות אילו ערבויות ותמיכה יבטיחו האמריקאים והאירופאים. אני רוצה לבחון אם השגת שלום אפשרית או לא", אמר. עוד אמר כי התנאים שלו לקבלת המינוי הם "הפסקת אש אמיתית, ללא התנקשויות וללא הריסת בתים".

מקורביו של אבו עלא מסרו היום כי הוא הביע הסכמה עקרונית לקבל עליו התפקיד. מקורות פלסטיניים מסרו כי ערפאת ייפגש בצהריים עם אבו עלא ויבקש ממנו רשמית להתמנות לראש הממשלה במקומו של אבו מאזן, שהתפטר שלשום. ערפאת ומוסדות הפתח שהתכנסו אתמול הטילו על אבו עלא את הרכבת הממשלה הבאה ברשות. על פי חוק היסוד הפלסטיני, לרשות אבו עלא חמישה שבועות כדי להרכיב ממשלה. אם ירצה בכך, הוא יוכל להאריך את התקופה בעוד שלושה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully