וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנודתיות בוול סטריט: המדדים המובילים שבים לרדת; צ'ק פוינט נופלת ב-7.4%

3.3.2001 / 18:53

הנפילה - בין השאר, עקב בלבול בין צ'ק פוינט לחברה אמריקאית בעלת שם זהה; קומברס בולטת בירידה של כ-7.7% ומרקורי יורדת ב-6%; אמדוקס עולה על רקע דו"חות טובים של המתחרה

רמי קפלן
ltpgt
מצב רוח תנודתי ביותר פוקד היום את וול סטריט. אחרי שהספיק לרדת ב-3.5% לרמה בה לא ביקר מאז דצמבר 1998, ואחר כך להתאושש ולעלות באחוז, שב כרגע מדד הנאסד"ק לרדת, והוא נסחר כעת בירידה של 1%. מדד הדאו ג'ונס מתנדנד אף הוא, ויורד כעת ב-0.5%.
lt/pgt

ltpgt
המשקיעים היום מפגינים חוסר החלטיות נוכח מספר אינדיקטורים סותרים ומעורפלים במקצת. לעצבנות הרבה תורמת, ללא ספק, גם מגמת הקריסה שאיפיינה את הנאסד"ק במהלך השבוע.
lt/pgt

ltpgt
חדשות רעות מספקת היום חברת ברוקייד קומיוניקיישנס (סימול BRCD), המייצרת מתגים ותוכנות לרשתות נתונים. מניית החברה נופלת ב-22% לאחר תחזיות מאכזבות להמשך השנה, ובעקבותיה נופלות מניות הקשורות לרשתות נתונים.
lt/pgt

ltpgt
שמועות על אזהרת רווח נוספת של יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם נוקיה (סימול:NOK) מעיבות גם הן על המסחר, והמניה מאבדת כעת 5%. השמועות על נוקיה התעוררו לאחר שפיליפס הודיעה אתמול כי תתקשה לעמוד בתחזיות המכירות בתחום הטלפונים הסלולריים השנה, ולאחר שסימנס אמרה כי יש אי ודאות רבה לגבי המכירות בשוק זה בתקופה הקרובה.
lt/pgt

ltpgt
מנגד, ענק הקמעונות האמריקאי ג'יי.סי פני (סימול:JCP) דווקא הצליח להפתיע לטובה כשפירסם דו"חות כספיים המציגים הפסד למניה של 3 סנט ברבעון האחרון של 2000 - טוב יותר מן התחזית להפסד של 5 סנט. המסחר במניית החברה טרם נפתח.
ltbgt
CHKP או ?CKP
lt/bgt
רמות המתח והעצבנות הגיעו היום לשיא כאשר משקיעי צ'ק פוינט הזדרזו למכור את מניותיהם ושלחו את החברה הישראלית המצטיינת לקריסה של 17%, כנראה בעקבות ידיעות על פרסום אזהרת רווח של חברת צ'ק פוינט מערכות (סימול CKP) האמריקאית, הנסחרת בבורסת ניו יורק.
lt/pgt

ltpgt
אומנם, כבר לפני פתיחת המסחר החלו המשקיעים בלוחות המודעות האלקטרוניים והפורומים השונים להזהיר שהערכות לפיהן אמורה לפרסם החברה האמריקאית אזהרת רווח אינן קשורות כלל לענקית אבטחת התוכנה הישראלית, אולם ללא הועיל.
lt/pgt

ltpgt
מאז שנפוץ דבר הטעות ברבים התמתנו הירידות במניה, אולם הן עומדות עדיין על 7.4% למחיר של 77.9 דולר במחזור מסחר גדול מאוד. טרם פתיחת המסחר היום השלימה המניה ירידה של 12% בשלושת ימי המסחר האחרונים. מאז סוף ינואר השלימה מניית ענקית אבטחת התוכנה ירידה של 24%.
ltbgt
אמדוקס עולה על רקע דו"חות טובים של המתחרה
lt/bgt
רוב המניות הישראליות עדיין נסחרות בירידות שערים, אולם רובן התאוששו מעט בשעה האחרונה יחד עם השוק כולו. חלק ממניות הטכנולוגיה הישראליות ה"כבדות" חוות יום לא קל, כאשר מניית מרקורי מאבדת כעת 6% למחיר של 66.4 דולר, ובכך משלימה ירידה של 25% מאז תחילת החודש; ומניית קומברס יורדת כעת ב-7.7% למחיר של 86.3 דולר.
lt/pgt

ltpgt
אמדוקס לעומתן דווקא עולה ב-4.7% למחיר של 65.7 דולר, על רקע פרסום דו"חות טובים של מתחרתה הגדולה בשוק הבילינג פורטל סופטוור (סימול:PRSF), שהיכו את תחזיות האנליסטים (נכון לאזהרת הרווח שפירסמה בינואר).
lt/pgt

ltpgt
מניית סרגון , שעולה כעת ב-4.2% למחיר של 14.1 דולר, מגיבה יפה להמלצה חמה מבית ההשקעות Epoch פרטנרס, לפיה החברה נמצאת במסלול לפגוש את התחזיות לרבעון הראשון של 2001, שמדברות על הכנסות של 13.3 מיליון דולר ואיזון בשורת הרווח הנקי.
lt/pgt

ltpgt
עליות חדות יותר מציגות מניית אפי , שעולה ב-12% למחיר של 23.2 דולר, ומניית טריון 10003502-MRQ , שעולה ב-7.1% למחיר של 6.2 דולרים, לאחר שהשילה 20% ממחירה בשלושת ימי המסחר האחרונים.
lt/pgt

ltpgt
בצד היורדות בולטת מניית טופ אימאג' , שקורסת היום ב-20.3% למחיר של 1.6 דולרים במחזור מסחר גדול פי שלושה מן הרגיל, לאחר שהודיעה על מכירת תוכנה מתוצרתה לבנק AK הטורקי. מניית בקווב 10003193-MRQ משילה 8% למחיר של 3.6 דולרים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully