וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: ביקורו של שרון בהודו מסכן את האזור

רויטרס

8.9.2003 / 16:05

דובר הממשל: שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות מערער את יציבות האזור - יש להפסיק אותו בכל מחיר. ציין: מדובר באיום לכל המוסלמים בעולם

פקיסטן מביעה חשש כבד מכך שביקורו של ראש הממשלה, אריאל שרון, בהודו השבוע, יערער את יציבות האזור כולו. שרון יקיים ביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי באזור מאז חידוש היחסים בין המדינות. פקיסטן והודו נתונות בעימות מתוח על רקע השליטה בחבל קשמיר. שתי המדינות מחזיקות בנשק אטומי.

דובר משרד החוץ הפקיסטני, מסעוד חאן, אמר בתדרוך לעיתונאים כי ביקורו של שרון עלול לפגוע ביציבות האזור בשל תרומתו להעמקת הפערים במאזן הכוחות בין הודו לפקיסטן. "אם הציר הזה (ישראל-הודו) מכוון נגד המוסלמים בכל העולם ואם הוא יכוון נגד פקיסטן והמוסלמים בפקיסטן, זה מאוד ידאיג אותנו ויהווה התפתחות מאוד שלילית". הדובר הביע דאגה עמוקה משיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות. "חייבים למנוע את שיתוף הפעולה הזה בכל מחיר", ציין.

בין הודו לישראל קיים סחר בהיקף שנתי של כשני מיליארד דולר. ביקורו של ראש הממשלה שרון, בליווי צמרת התעשיות הביטחוניות, צפוי להגדיל משמעותית את הסחר. השנה הסירה ארה"ב את התנגדותה למכירת מטוס ההתרעה המוקדמת "פאלקון" מישראל להודו, אחרי שבעבר טירפדה עסקה דומה עם סין.

בחודשים האחרונים שלח נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, רמזים לגבי נכונותו לשקול כינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully