וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגד מתכננת להגיש תביעה נגד סונול בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

3.3.2001 / 18:53

הגישה בקשה להצגת כתב הגנה בתביעה בסדר דין מקוצר שהגישה נגדה סונול על הפרת הסכמים; במידה ובית המשפט ייענה לבקשתה - תגיש גם תביעה במסגרת כתב ההגנה

אמיר הלמר

האגודה השיתופית אגד הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להתיר לה להציג כתב הגנה בתביעה, שהוגשה נגדה על ידי חברת סונול על סך 2.3 מיליון שקל, בגין הפרת הסכמי אספקת סולר לתחנות האגודה.

הבקשה הוגשה מכיוון שתביעתה של סונול הינה תביעה בסדר דין מקוצר, שבה לא ניתן להגיש כתב הגנה ללא אישורו של בית המשפט, גם לאחר שניתנת לנתבעת רשות להתגונן.

לאחרונה נתנה סונול, המיוצגת על ידי עורך הדין גיל דניאל ממשרד ש. הורביץ ושות', את הסכמתה כי תינתן לאגד רשות להתגונן בתביעה. כעת מבקשת אגד להגיש בתיק כתב הגנה חדש ולשם כך הגישה היום את בקשתה.

הגשת הבקשה להצגת כתב הגנה היא שלב ראשון. במידה ובית המשפט ייעתר לבקשה, תגיש אגד במסגרתו, ככל הנראה, גם תביעה שכנגד, על סך עשרות מיליוני שקלים נגד סונול - בגין קיומם של הסכמים כובלים בין השתיים.

ראשית העניין בחודש אפריל 1998 בתביעה שהגישה סונול כנגד אגד בגין הפרת ההסכמים בין השתיים. מתביעתה של סונול עלה כי בין השתיים נחתמו הסכמים לפיהם תשפץ סונול לאגד מספר תחנות פנימיות של האגודה, והאגודה מתחייבת לרכוש ממנה סולר במשך 15 שנה במחיר מסוים שנקבע בין הצדדים.

סונול טענה כי בשנת 1995 הודיעה לה אגד באופן חד צדדי, כי היא מפסיקה לשלם את הסכומים שנקבעו בין השתיים בהסכם, ומשווה את סכום התשלום לסכומים שמשולמים לחברות הדלק האחרות במקרים דומים.

תביעתה של סונול היתה להפרש בין הסכומים שהוסכמו בחוזים לבין הסכומים ששולמו בפועל ע"י אגד לאחר 1995.

בכוונת אגד, כאמור, במידה ובית המשפט ייעתר לבקשתה ויאפשר לה להגיש כתב הגנה, להגיש גם תביעה כנגד סונול על הפסדים שנגרמו לה מיום חתימתם של ההסכמים (שנות ה-80) ועד למועד הגשת התביעה של סונול. אגד תטען, ככל הנראה, כי ההסכמים בין הצדדים היוו הסכמים כובלים.

באמצעות הגשת התביעה כתביעה שכנגד במסגרת כתב ההגנה, תוכל אגד להתגבר על מכשול ההתיישנות בת שבע השנים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully