וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: פיחות של 0.3% בשקל העלה את הדולר ל-4.1370 שקלים

3.3.2001 / 18:53

גיפט: המשבר הפיננסי בטורקיה עשוי להחזיר את הדולר ל-4.15 שקלים; היורו נחלש מול השקל ונסחר ביציבות מול הדולר

ליאור כגן
ltpgt
גם יום המסחר הנוכחי בשוק המט"ח התאפיין בהזרמת ביקושים לדולר. ביקושים אלו העלו את הדולר מהרמה הנמוכה יחסית בה שהה לא מזמן, 4.10 שקלים. עם פתיחת יום המסחר התחזק הדולר לרמה של 4.13 שקלים, והמשיך להתחזק עד לרמה של 4.1370 שקלים, בה נקבע היציג.
lt/pgt

ltpgt
ליאונור טירקלטאוב מגיפט אמרה הבוקר שפריצת רמת ה-4.1250 שקלים לדולר היוותה את האות למשקיעים רבים להזרים פקודות קנייה. "פקודות קנייה רבות, בעיקר של הבנקים, הוזרמו לשוק לאחר שהדולר חצה את רמת ה-4.1250 שקלים", אומרת טירקלטאוב.
lt/pgt

ltpgt
טירקלטאוב מעריכה כי הדולר עשוי לחזור בימים הקרובים לרמה של 4.15 שקלים, רמת ההתנגדות הקרובה. להערכתה, המשבר הפיננסי בטורקיה, שגורם לנפילות חדות בבורסה המקומית והשפיע גם על בורסות של שווקים מתעוררים אחרים, כגון רוסיה וברזיל, עשוי בהחלט להשפיע על המסחר בשוק המט"ח. "אני לא מבינה איך התגובה בארץ היא כה מתונה", אומרת טירקלטאוב.
lt/pgt

ltpgt
להערכתה, ההתחזקות בדולר עשויה להתרחש גם על רקע אי הוודאות הפוליטית. יש לציין כי השקל התחזק בימים שלאחר הבחירות, כיוון שהסיכויים לממשלת אחדות היו גבוהים, אולם בימים אלו קיימת אי ודאות לגבי הרכב הממשלה.
lt/pgt

ltpgt
כמובן שגם הנפילות החדות בנאסד"ק, שגם היום פתח בירידות של יותר מאחוז, תורמות להתחזקות הדולר. הירידות בארה"ב מקרינות על המסחר בת"א, ונראה שלמרות הרמות הנמוכות בבורסה קיימים משקיעים שרוכשים דולרים ומוכרים מניות.
lt/pgt

ltpgt
היורו, ששומר עדיין על רמה גבוהה מ-90 סנט, נסחר היום ביציבות, עם נטיה לירידות קלות מול הדולר. מול השקל נחלש היורו ב-0.76%, לרמה של 3.7434 שקלים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully