וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אשרה היום תקנות השקעה חדשות לחברות הביטוח

3.3.2001 / 18:53

התקנות החדשות מרחיבות באופן משמעותי את אפשרויות ההשקעה של חברות הביטוח בשוקי ההון, לרבות בשוקי חו"ל

אלי דניאל
ltpgt
ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום שורה של תקנות חדשות לחברות הביטוח. התקנות שאושרו הן תקנות ההשקעה. כמו כן, נתקבל שינוי בתקנות ההון ובוצע תיקון בתקנות אחידות המטבע.
lt/pgt

ltpgt
תקנות ההשקעה החדשות מרחיבות באופן משמעותי את אפשרויות ההשקעה של חברות הביטוח בשוקי ההון, לרבות שוקי חו"ל, ובמקביל מרחיבות את חובת הנאמנות של המבטחים בגין ניהול כספי המבוטחים. כך למשל, נקבעת חובת כשירות לחברי ועדות ההשקעה ונקבעו הוראות לגבי קבלת ההחלטות ואופן הניהול של כספי המבוטחים.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, חברות הביטוח ימשיכו לפעול תחת מגבלות מסוימות, שעיקרן הבטחת היציבות בפעילות ההשקעה. במסגרת המגבלות, נקבעו כללים לפיזור ההשקעות באפיקים השונים וכללים למניעת ניגוד עניינים בקביעת מדיניות ההשקעה, מגבלות על השקעה בתאגיד בודד ומגבלות על השקעה בנכסים נגזרים.
lt/pgt

ltpgt
ציפי סמט, הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, הביעה שביעות רצון מאישור התקנות ואמרה כי "התקנות החדשות ישפרו את תמהיל התשואה והסיכון של תיקי הנכסים המנוהלים על ידי חברות הביטוח, ויאפשרו את התאמתן לצרכים ולטעמים של המבוטחים". סמט הוסיפה כי "לתקנות תרומה חשובה לשכלול שוק ההון הישראלי, באמצעות הגדלת מספר השחקנים האפקטיוויים שיפעלו בו, והגדלת פוטנציאל הנכסים שיושקעו בשוק ההון".
lt/pgt

ltpgt
השינוי שהוכנס בתקנות ההון מתייחס להתאמה בין היקף הפעילות של חברות הביטוח לבין ההון המינימלי הנדרש מהן.
lt/pgt

ltpgt
התיקון בתקנות אחידות המטבע יאפשר למבוטחים לקבל דמי ביטוח ב-12 תשלומים חודשיים, במקום ב-8 תשלומים בלבד, כפי שהיה נהוג עד כה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully