וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר ירון זליכה ימונה לחשב הכללי

אמיר טייג

7.9.2003 / 20:54

זליכה, סמנכ"ל הכספים ומנהל הפיתוח העסקי בדרך ארץ, ייכנס לתפקיד בתחילת אוקטובר. זליכה הוא חבר מרכז הליכוד והיה יועצו הכלכלי של נתניהו בתקופת כהונתו כראש ממשלה

סבב המינויים במשרד האוצר נמשך. בתום מספר שבועות של אי ודאות בחר השבוע שר האוצר, בנימין נתניהו, חשב כללי למשרדו. ד"ר ירון זליכה, סמנכ"ל הכספים ומנהל הפיתוח העסקי של חברת דרך ארץ ימונה לתפקיד בשבועות הקרובים, וייכנס לתפקידו בתחילת חודש אוקטובר. זליכה הוא המינוי השני אותו יבצע נתניהו בצמרת הפקידות של משרד האוצר, זאת לאחר שנודע כי בכוונתו למנות את רו"ח יוסי בכר למנכ"ל משרד האוצר.

זליכה ייכנס לנעליו של ניר גלעד, אשר פרש מתפקיד החשב בכללי בסוף חודש יוני ופנה לעסקים פרטיים. מול זליכה התמודדו מספר מועמדים על התפקיד הנחשב לאחר הבכירים במשרד האוצר. המוביל מבין המתמודדים היה אלדד פרשר, המשנה לחשב הכללי בתקופת גלעד, וממלא מקומו כיום. פרשר צפוי לבחון את צעדיו בימים אלו, אך לא מן הנמנע כי יבחר להישאר בתפקידו הנוכחי, כמשנה לחשב החדש.

זליכה הוא בעל תואר ד"ר בכלכלת מקרו ומחזיק גם בתואר מקצועי של רואה חשבון. מלבד תפקידו בדרך ארץ, מחזיק זליכה בתפקיד של ראש ההתמחות בחשבונאות בקריה האקדמית של קריית אונו ודירקטור בבתי הזיקוק. בשנים האחרונות מילא זליכה מספר תפקידים בתחום הכספים - הוא היה מנהל כספים בחברת תבל ובחברת פרטנר, וכן מילא תפקיד של יועץ כלכלי לנתניהו בתקופתו כראש ממשלה. כמו כן זליכה הוא חבר מרכז הליכוד.

בשבוע שעבר הודיע נתניהו על שינוי מבני במשרדו שיקטין את מספר ראשי האגפים בשלושה. נתניהו יאחד את אגפי מכס ומע"מ ומס הכנסה, את אגף נציב שירות המדינה ואגף הממונה על השכר באוצר ויבטל את אגף הממונה על הכנסות המדינה. כתוצאה מהשינוי המבני יאבדו שלושה ראשי אגפים את עבודתם, וסמכויותיהם של שניים אחרים יורחבו. הערכות הן כי מינויה של טלי ירון אלדר, נציבת מס הכנסה, לא יוארך וכי איתן רוב, מנהל אגף מכס ומע"מ, יקבל את האגף המאוחד שיעסוק במסים. לגבי שאר המינויים צפוי נתניהו להודיע בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully